رئیس پلیس فتا استان اصفهان درباره کلاهبرداری سایت‌ها و سامانه‌های جعلی در پوشش ثبت‌نام کتاب‌های درسی هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: سودجویان و مجرمان با توجه به زمان‌بندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی برای ثبت‌نام و دریافت کتاب‌های درسی، اقدام به طراحی سایت‌ها و ارسال لینک‌های جعلی در این خصوص کرده‌اند.

او افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال و با هدایت آن‌ها به درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت و موجودی حساب آن‌ها را برداشت کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند آموزش‌های غیرحضوری، کلاس‌های تابستانه یا تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی، مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: شهروندان برای خرید‌های اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته‌شده که دارای نماد الکترونیکی هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند؛ همچنین با توجه به اعلام سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی برای ثبت‌نام کتب درسی تنها از طریق سامانه فروش و توزیع اقلام آموزشی به نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com برای ثبت سفارش اقدام کنند.

او یادآور شد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.