مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از تحویل نخستین طرح مسکن ملی شهر همدان در هفته دولت خبر داد.

مسعود رضایی گفت: طرح ۱۲۰ واحدی مسکن ملی همدان دارای ۷۵ درصد پیشرفت است و برنامه داریم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

او گفت: طرح ۶۹۰ واحدی همدان نیز ۴۰ درصد پیشرفت دارد و طرح ۶۰۰ واحدی در مرحله انجام آزمایشات ژئوتکنیک خاک است که به‌زودی کار اجرایی آن انجام خواهد گرفت.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه این بنیاد مجری اجرای مسکن ملی است، گفت: طرح‌های مسکن ملی در دو قالب گروه‌های ساخت و بنیاد ساخت اجرایی می‌شوند که در شهر‌های مختلف در حال انجام است.
 
رضایی گفت: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از جمله شهر کرفس زمین برای ساخت مسکن به صورت تک واحدی به متقاضیان تحویل داده شده، اما در برخی شهر‌ها به دلیل محدودیت زمین مجبوریم گروه‌های ساخت بیش از دو و سه نفر تشکیل دهیم؛ به عنوان مثال در شهر تویسرکان گروه‌های ساخت شش نفره تشکیل شده است.
 
او گفت: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از جمله شهر کرفس زمین برای ساخت مسکن به صورت تک واحدی به متقاضیان تحویل داده شده، اما در برخی شهر‌ها همچون تویسرکان به علت محدودیت زمین مجبوریم گروه‌های ساخت تشکیل دهیم.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر برای کمک به تأمین زمین اقدام کرده است، گفت: خوشبختانه تاکنون در هشت شهر استان بنیاد برای تأمین زمین ورود کرده است.

 رضایی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی توافقاتی را برای تأمین زمین در این شهر‌ها انجام داده است،گفت: در شهر‌های قهاوند، جورقان، مریانج، سامن، ازندریان، زنگنه، قروه‌درگزین و رزن برای تأمین زمین ورود کردیم.

او گفت: در شهر قهاوند ۳۰ هکتار، جورقان ۴۵۰ هکتار، مریانج ۱۷.۵ هکتار، سامن ۳۵ هکتار، ازندریان ۵۵ هکتار، زنگنه ۹۵ هکتار، قروه‌درگزین ۷۸ هکتار و رزن ۷۰ هکتار در حال توافق و تأمین زمین هستیم.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن برای تأمین زمین در شهر همدان ورود نکرده است، تصریح کرد: این بنیاد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر مسئولیت دارد.

 رضایی با بیان اینکه گروه‌های ساخت متقاضی‌محور هستند، گفت: متقاضیان در قالب گروه‌های ساخت یک تا شش نفره گروه‌بندی می‌‎شوند و زمین تحویل داده می‌شود و ما در کنار آن‌ها تسهیل‌گری کلی را انجام می‌دهیم.

او با تأکید بر اینکه تأمین مسکن یک تکلیف یک ساله نیست، گفت: نهضت ملی مسکن یک برنامه چهار ساله است که باید سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود که از این میزان سالانه ۲۰۰ هزار واحد مربوط به مسکن روستایی است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه گفت: در شهر‌های مختلف استان همدان تاکنون ۲۴۰۵ نفر در قالب گروه‌های ساخت زمین دریافت کرده و در حال ساخت هستند به طوریکه این گروه‌ها با آورده ابتدایی ۴۰ میلیونی و تسهیلات ۳۰۰ میلیونی آغاز به ساخت می‌‎کنند و مابقی آورده را باید خودشان متناسب با پروژه به تدریج تأمین کنند.

رضایی با بیان اینکه زمین‌های گروه‌های ساخت در برخی شهر‌ها تحویل داده شده است، تصریح کرد: تعدادی از زمین‌ها در حال تحویل و مرحله قرعه‌کشی است.

او با اشاره به اینکه زمین‌های گروه‌های ساخت در ۱۷ شهر استان تحویل شده یا در مرحله تحویل است، افزود: زمین‌های آجین اسدآباد، کرفس، شیرین‌سو، نهاوند و صالح آباد تحویل داده شده و در شهر‌های کبودراهنگ، گل‌تپه، تویسرکان، جورقان، قهاوند و رزن بخشی تحویل داده شده و بخشی نیز در حال تحویل است، گیان و برزول نهاوند نیز متقاضی نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترا به خدا هر کاری می کنید زودتر. کمرمان دارد زیر بار گرانی مسکن می شکند. ایا مسولین خبر دارند مستاجرها چه قدر زجر می کشند و این روزها دعاگوی انان هستند.
آخرین اخبار