استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تامین مرغ مورد بازار استان گفت: با هدف تنظیم بازار و رفع نیاز‌های مردم مناطق محروم و دهک پایین جامعه مرغ منجمد با قیمت مصوب توزیع شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حل مشکلات روند توزیع مرغ با بیان اینکه کم کاری و عدم توزیع مرغ توسط عاملان و فروشندگان قابل قبول نیست، گفت: با متخلفان بازار برخورد شود.

وی اضافه کرد: متولیان تنظیم بازار استان باید ریشه و دلایل مشکل توزیع عادلانه مرغ گرم در بازار را پیدا کنند و اجازه ندهند سواستفاده صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: اگر واحد‌های تولیدی و توزیع کننده به دلایل نامشخص و غیرمنطقی تصمیم به عدم توزیع مرغ گرفتند با آن‌ها برخورد قانونی شود.

معتمدیان ادامه داد: جامعه هدف مشخص شده و برای ایجاد تعادل در بازار، مرغ منجمد برای دهک پایین جامعه و مناطق کم برخوردار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با وجود اینکه کمبودی از نظر توزیع مرغ در بازار وجود ندارد، اما عده‌ای از تولید کنندگان سعی دارند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

خسرو شهبازی اضافه کرد: برای تامین مرغ در ارومیه مشکلی وجود ندارد و قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۶۳ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۳ هزار تومان مصوب شده و با گرانفروشان در این زمینه برخورد جدی می‌شود.

وی دلیل کمبود مرغ در استان را جوجه ریزی کم واحد‌های مرغداری عنوان کرد و افزود: به دلیل پایین بودن قیمت لاشه مرغ در ماه‌های گذشته و افزایش قیمت نهاده‌های دامی وارداتی، جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری روند کاهشی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.