فرانسه از متحدان خود برای شرکت در رزمایش «اوریون» دعوت کرد

فرانسه از متحدان خود که عضو ناتو هستند و حتی متحدانی که عضو ناتو نیستند، دعوت کرد در رزمایش «اوریون» شرکت کنند. 

فرانسه از امروز دوشنبه رزمایش «اوریون ۲۰۲۳» را آغاز می‌کند. ارتش فرانسه در حال آماده شدن برای برگزاری مجموعه‌ی جدیدی از رزمایش است که رزمایش «اوریون ۲۰۲۳) (Orion ۲۰۲۳) نام دارد و طبق برنامه از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش شبکه ویون، این رزمایش اولین عملیاتِ فرماندهی نیرو‌های مشترک است که هم هر سه شاخه‌ی نیرو‌های نظامی فرانسه در آن شرکت دارند و هم اینکه متحدان عضو ناتو و غیرعضو ناتو فرانسه در آن حضور دارند.

ژنرال «تیری بورخارد» (Thierry Burkhard)، رئیس ستاد دفاع فرانسه، تایید کرده است که رزمایش «اوریون»، اولین رزمایش از مجموعه رزمایش‌هایی خواهد بود که هر سه سال یکبار انجام خواهند شد و هدف از آن ایجاد آمادگی عملیاتی در سه شاخه‌ی نیرو‌های نظامی فرانسه در بحبوحه‌ی شرایط متغیر امنیتی در سطح بین المللی است. این رزمایش بر ساختاری سه مرحله‌ای متمرکز خواهد بود که به گفته‌ی ژنرال، این سه مرحله، رقابت، مسابقه و درگیری خواهد بود. 

یکی از مضامین آموزشی اصلی رزمایش «اوریون ۲۰۲۳»، ایجاد تطابق بین تجهیزاتِ شاخه‌های نیرو‌های نظامی با نقشه‌های عملیاتیِ ترکیبی برای مقابله با تهدید‌های جدید است. رزمایش «اوریون» همچنین ادغام پرسنل غیرنظامی در تشکیلات نظامی فرانسه را زیر نظر خواهد گرفت و در آن مشارکت فعالانه تری از سوی متحدان عضو ناتو و غیر عضو ناتو فرانسه صورت خواهد پذیرفت.

شرکای بین المللی اصلی فرانسه، از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، یونان و هلند حضور نیرو‌های خود در این رزمایش را تایید کرده اند. 

هندوستان هم دسته‌ای از تجهیزات نیرو‌های هوایی را به محل برگزاری رزمایش فرستاده است. این تجهیزات شامل چهار جت جنگده‌ی «رافال» (Rafale)، دو هواپیمای «سی-۱۷» (C۱۷)، دو هواپیمای «ایلوشین ایل-۷۶» (Ilyushin Il-۷۶) و همچنین ۱۶۵ نفر از پرسنل نیرو‌های هوایی هندوستان می‌شود. این اولین حضور نیروی هوایی هندوستان در رزمایش‌های خارج از کشور است که در آن از هواپیما‌های «رافال» فرانسه استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
مام باید بریم
آخرین اخبار