مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از فعالیت ۲۰۰ تشکل تعاون روستایی در استان خبر داد.

رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۰۰ تشکل فعال در استان وجود دارد که حدود ۱۹۷ هزار نفر از مردم روستایی و عشایری استان عضو این تشکل‌ها هستند که حدود یک چهارم مردم استان را تشکیل می‌دهند.

او افزود: شرکت‌های تعاونی‌های تولید که کود و بذر و نهاده‌های کشاورزی و خدمات ماشین آلات و ابزار تولید روستائیان را تأمین می‌کنند، تعاونی‌های زنان روستایی هستند و از جمله شرکت‌های تعاونی هستند که در حوزه فعالیت‌های زنان و توانمندسازی زنان روستایی و عشایری فعالیت می‌کنند.

رضوی عنوان کرد: نوع دیگر، شرکت‌های تخصصی کشاورزی مانند اتحادیه‌های دامداران و شرکت‌های زیرمجموعه این اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی و شرکت‌های سهامی زراعی بوده که از بخش تولید و روستایی حمایت می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همه این شرکت‌ها عام بوده و خصوصی نیستند و به طور متوسط در هر شرکت ۳ هزار تا ۵ هزار نفر عضو آن هستند؛ بنابراین خدمات این شرکت‌ها گسترده بوده و پراکنش ارائه خدمات بسیار وسیع است.

او با اشاره به اینکه خرید تضمینی که امسال در استان داشته ایم گفت: یک سری محصولات استراتژیک بوده که در سطح کلان به صورت تضمینی خریداری می‌شود و در خراسان جنوبی از مجموع گندمی که خرید شده، بیش از ۸۰ درصد را تشکل‌های تعاون روستایی انجام و حدود ۲۰ درصد را خدمات بازرگانی شرکت غله انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار