معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات استان برداشت شود.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه به دلیل موقعیت جغرافیایی که بخشی از دامنه زاگرس می‌باشد، بهترین مکان برای پرورش گل محمدی بوده و هم اکنون حدود ۲۸۲ هکتار از اراضی استان به پرورش این گل اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملکرد گل محمدی در هر هکتار، حدود ۳ تن می‌باشد، افزود: پیش بینی میشود به طور میانگین امسال ۶۰۰ تن گل محمدی در استان کرمانشاه برداشت می‌شود.

وی در خصوص فرآوری گل، تصریح کرد: کرمانشاه دارای ۷ کارگاه گلاب‌گیری سنتی و ۳ واحد صنعتی تحت نظارت جهاد کشاورزی است که در زمینه فرآوری گل محمدی مانند گلاب، اسانس، عرقیجات و بسته‌بندی گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.

شریفی با اشاره به اینکه به ازای هر۶ تا هشت تن گل محمدی، یک لیتر اسانس تولید می‌شود، گفت: فرآوری این محصول به صورت غنچه خشک، عرقیات و گل محمدی خشک شده قابلیت ارائه به بازار‌های جهانی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در حوزه سبب توسعه کشت گیاهان داروی از جمله گل محمدی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: عمده سطح زیر کشت این باغات در شهرستان‌های هرسین، کرمانشاه و کنگاور وجود دارد.

شریفی افزود: برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان معمولاً از اواسط اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا نیمه دوم خرداد در مناطق سردسیری استان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: از آنجایی که گل محمدی محصولی با نیاز آبی پایینی است می‌تواند در زمان خشکسالی جایگزین خوبی برای سایر محصولات کشاورزی باشد اقدامات خوبی برای کشت این محصول در استان به عمل آمده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.