با مشارکت مردمان خراسان جنوبی؛

صحن امام باقر (ع) در کاظمین ساخته می‌شود/ مشارکت مردم، نشانه ارادت به ائمه

صحن امام باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) کاظمین با مشارکت مردم خراسان جنوبی در حال ساخت است و این طرح تا سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین سال‌ها است تجلی گاه ارادت مردم خراسان جنوبی به ائمه اطهار (ع) است.

حالا عتبات عالیات دیگر قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست و ایرانیان به ویژه مردمان خراسان جنوبی با کمک به ساخت صحن و سرای ائمه، عشق خود را به معصومین نشان می‌دهند.

صحن امام محمد باقر (ع) نیز در حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) در حال ساخت است و ۶ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در این طرح مشارکت دارند.

تاکنون مردم خراسان جنوبی ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای ساخت این صحن کمک کرده اند.

ساخت صحن ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربعی با مشارکت عشاق اهل بیت

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در خصوص ساخت این صحن در کاظمین گفت: صحن امام محمد باقر (ع) ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد.

او افزود: ساخت این صحن از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و طبق پیش بینی ها، انتظار می‌رود این طرح تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد.


بیشتر بخوانید


جوینده با اشاره به اینکه ۱۴ میلیارد تومان حق السهم خراسان جنوبی است، تصریح کرد: با مشارکت مردم استان مبلغ قابل توجهی از میزان تعیین شده تأمین شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر کمک‌های مالی، کمک‌های غیرنقدی را نیز در حوزه‌های تأمین نیروی کار پذیرا هستیم تا عشق و ارادت خود را به ائمه معصومین (ع) نشان دهند.

هم استانی‌ها مشارکت کنند/ سعادت دنیوی و اخروی، نتیجه ارادت به ائمه (ع)

حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر کدام از هم استانی‌ها می‌توانند با پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در این طرح مشارکت کنند و برخی‌ها می‌توانند مبلغ بیشتری را نیز تقبل کنند و در ثواب ساخت صحن شریک شوند.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: اگر یک ریال در راه امامان خرج کنیم، چندین برابر آن را به ما برگشت می‌دهند و در زندگی نیز سعادت نصیب ما می‌شود.

او افزود: هر کسی به اندازه نیاز خود در این طرح مشارکت کند و همانگونه که قبلا مردم خاوران در ساخت عتبات عالیات مشارکت داشته اند، در ساخت صحن امام محمد باقر (ع) کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار