ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع با پیشنهاد سازمان ملل برای باز کردن مسیر‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه موافقت کردند.

با افزایش درگیری‌ها میان ارتش و نیرو‌های واکنش سریع سودان، مشاور فرمانده کل ارتش این کشور به الجزیره گفت: «برخی از رهبران شبه نظامیان پشتیبانی سریع تسلیم شدند و برخی دیگر فرار کردند.»

طبق گزارش شبکه تلویزینی الجزیره، ارتش سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با پیشنهاد سازمان ملل مبنی بر باز کردن مسیر‌های بشردوستانه ایمن برای مدت ۳ ساعت از ساعت ۴ بعد از ظهر (به وقت محلی) موافقت کردیم.»

نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز اعلام کردند: «از هم اکنون و برای مدت ۴ ساعت پس از درخواست سازمان ملل، مسیر‌های امن و ارسال کمک‌های بشردوستانه مجاز است.»

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام صهیونیست مدعی شد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و موساد در تلاش‌های بین دو طرف درگیری در سودان مشارکت دارند. نمایندگان وزارت امور خارجه این رژیم نیز با ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع برای کاهش تنش در تماس هستند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد نبرد‌ها در اطراف مقر ریاست نیرو‌های پشتیبانی سریع در «العبید» در غرب سودان درگرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع با پیشنهاد سازمان ملل برای باز کردن مسیر‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه موافقت کردند.

المیادین همچنین نوشت «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان طی دو تماس با البرهان و حمیدتی خواستار آرامش در سودان شد.

وزارت امور خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خواستار توقف فوری عملیات نظامی در سودان و برقراری گفت‌وگو هستیم. ما بر لزوم عدم دخالت طرف‌های خارجی در تحولات سودان و انجام اقداماتی که شدت درگیری را دامن می‌زند، تأکید می‌کنیم.»

پیش از این دفتر برنامه جهانی غذا اعلام کرد ۳ نفر از کارمندانش در منطقه الفاشر سودان به دست نیرو‌های پشتیبانی سریع کشته شده‌اند. نیرو‌های پشتیبانی سریع همچنین ۵ خودروی صحرایی متعلق به این نهاد را در مناطق مختلف سودان به سرقت بردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار