رابطی که اطلاعات را از حرکت لب‌ها دریافت و منتقل می‌کند

رابط کاربری LipIO اطلاعات دیجیتالی را از طریق حرکات لب و زبان دریافت و ارسال می‌کند.

دستگاه LipIO دارای صفحات پلاستیکی نازک و انعطاف پذیر است که با مواد رسانا بسته بندی شده‌اند. کاغذ با الکترودهایی به پوست متصل می شود که با لب تماس برقرار می کند. این دستگاه با تحریک الکتریکی کار می‌کند و لایه بالایی از طریق لمس خازنی ورودی را از زبان یا لب پایین دریافت می‌کند.

در حالی که سیستم LipIO برای افراد دارای معلولیت ایده آل است، مخترعان استفاده های جایگزین زیادی را معرفی می کنند. دموهای مختلف کاربرد LipIO برای کوک کردن گیتار، دریافت اطلاعات ناوبری در حین دوچرخه‌سواری و ارائه یک منبع کنترل اضافی برای افزودن جلوه‌ها به دی‌جی‌ها را نیز نشان می‌دهد.

از این فناوری می‌توان برای کاربردهای واقعیت مجازی نیز استفاده کرد. این مقاله یک رابط لمسی مرتبط را برای مثال، برای ارائه یک حس واقعی چشایی در واقعیت مجازی تصور می کند. در این صورت، دستگاه از تحقیقات قبلی که با موفقیت از تحریک الکتریکی روی زبان برای ایجاد طعم های اولیه مانند ترش، شور، تلخ و شیرین استفاده کرده است، بهره خواهد برد.

LipIO یک قطعه سخت افزاری نسبتاً دست و پا گیر با سیم زیاد است، بنابراین گام بعدی توسعه این فناوری است تلاش برای کاربردی تر کردن آن برای استفاده در دنیای واقعی است. محققان همچنین می‌خواهند با از بین بردن نیاز به لیس زدن منظم لب‌ها، این فناوری را برای مکان‌های عمومی مناسب‌تر کنند.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.