مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: نوسان قیمت مرغ ناشی از کمبود کنجاله سویا بود که بعد از مذاکرات بین دولت و بازرگان‌ها مشکل حل شد.

آقای محمد علی کمالی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به دلایل نوسان قیمت مرغ در بازار گفت: از اواسط بهمن و اسفند سال گذشته مرغداران دچار کمبود کنجاله سویا شدند، علت هم اختلاف قیمتی بود که بین بازرگان‌ها، واردکننده‌ها و دولت وجود داشت و این باعث شد که به موقع بار حمل نشود‌.

او افزود: سال جدید با توجه به مذاکراتی که بین دولت و بازرگان‌ها انجام شد در نهایت بارگیری آزاد شد و کسانی که در سامانه بازارگاه سهمیه داشتند به تدریج بارشان حمل و تا حدودی بازار آرام شد.

مشاور اتحادیه مرغداران ادامه داد: این امر ناشی از کمبود نهاده‌های دامی در سال جدید نیست بلکه تبعات کمبود در سال قبل است.

کمالی سروستانی گفت: گرانی نهاده موجب شد که برخی مرغدار‌ها سریع‌تر گله‌هایشان را به بازار عرضه کنند، همچنین جوجه ریزی در اسفند کاهش یافت و در نهایت تعداد تخم مرغ نطفه دار کمتر خوابانده شد؛ در نتیجه مجموعه این مسائل باعث شد که امروز با گران شدن قیمت مواجه باشیم.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، مرغدار‌ان متحمل هزینه‌های بالایی می‌شوند، به طوریکه هر کیلو مرغ بالای ۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.هر چند قابل قبول نیست که این مرغ در بازار به ۸۰ هزار تومان و در برخی مقاطع به بالای این قیمت‌ها برسد.

کمالی گفت: قیمت‌های فعلی بازار گوشت مرغ را واسطه‌ها افزایش می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار