مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از کشف پنج هزار و ۵۶۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

آقای فرج نیا از کشف پنج هزار و ۵۶۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۳۶ دستگاه در سال گذشته و ۲هزار و ۵۱ دستگاه در سال ۱۴۰۰ کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ اقدام اصلی برای کشف و ضبط دستگاه‌های رمز ارز در آذربایجان شرقی آغاز شده است به طوری که کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند این تعداد دستگاه تولید رمز ارز غیر مجاز را در ۵۱۷ نقطه از شهرستان‌های استان شناسایی، کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه تولید غیر مجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی به عنوان تهدیدی برای شبکه برق به شمار می‌رود گفت: برای مقابله با این تهدید نیاز به همکاری مردم داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق مصرفی با مشکل مواجه نشویم.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: کارشناسان این شرکت طی امسال نیز در روستای بیلوردی شهرستان هریس تعداد سه دستگاه ماینر غیر مجاز را کشف و ضبط و به مقامات قضایی معرفی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.