نایب‌ رئیس بانوان هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت:به طور معمول ۳۰ درصد درآمد هیات‌های ورزشی استان در بخش بانوان هزینه می‌شود ولی این رقم در هیات دو و میدانی خراسان رضوی حدود ۷۰ درصد است.

هما بیگی افزود:این نسبت معکوس به واسطه فعالیت‌های ورزشی و اعزام های بیشتر بانوان در این هیات است.

وی ادامه داد:هم‌اکنون بانوان دو و میدانی کار خراسان رضوی در کسب رتبه‌های برتر این رشته پیشتاز بوده و حرف اول را در سطح کشور می‌زنند به گونه ای که بیشتر بانوان ورزشکار این هیات در ماده‌های مختلف را باشگاه‌های مختلف ورزشی کشور جذب می کنند و این موضوع برای ما موجب افتخار بسیار است.

نایب‌ رئيس بانوان هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: باور اشتباهی وجود دارد که کار و فعالیت زنان در منزل می‌تواند به جای ورزش محسوب شود در حالی که فعالیت در منزل جای ورزش را نمی‌گیرد چون کار در خانه دارای فرسودگی است.

بیگی افزود: بانوان باید در کنار فعالیت روزانه منزل، برنامه منظم ورزشی نیز داشته باشند و حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی کنند و بر همین اساس طرحی در هیات دو و میدانی خراسان رضوی برگزار شد تا مادران به همراه دختران خود در سالن باغبان‌باشی مشهد حضور پیدا کنند و در یک مسابقه تیمی به رقابت با یکدیگر بپردازند که فضای شاد و مفرحی را نیز ایجاد کرد.

وی با اشاره به این که برگزاری این گونه مسابقات در راستای ورزش همگانی صورت می‌پذیرد اضافه کرد: برگزاری این نوع مسابقات باعث شناسایی افراد مستعد در رشته های مختلف این ورزش پایه می شود.

نایب‌ رئیس بانوان هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: به دنبال گسترش این نوع مسابقات هستیم و نیاز است تا ارگانهای مختلف شهری در این امر، هیات دو و میدانی استان را یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.