نشریه فایننشال تایمز می‌گوید وزیر خارجه آمریکا قصد دارد به پکن برود، اما پیرامون حواشی ایجاد شده در خصوص بالون چینی، این اجازه را دریافت نمی‌کند.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه می‌گوید چین به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اجازه سفر به پکن را نداده است، زیرا اف بی آی قصد دارد نتایج تحقیقات مربوط به بالون چینی را منتشر کند.

پیش از این قرار بود بلینکن به چین سفر کند که به دنبال پیدا شدن بالون چینی در آسمان آمریکا، این سفر لغو شد. اوایل این هفته، آنتونی بلینکن گفت که در صورت فراهم شدن شرایط، سفر خود به چین را انجام خواهد داد. او همچنین افزود که هدف مهار چین یا درگیر شدن در یک جنگ سرد جدید نیست.

با این حال فایننشال تایمز به نقل از چهار منبع می‌گوید چین به آمریکا اعلام کرده آماده نیست سفری که بلینکن در ماه فوریه لغو کرده بود، مجددا انجام شود. 

گفته می‌شود هنوز مشخص نیست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با این گزارش چه خواهد کرد.

بهمن ماه امسال، پیدا شدن بالون چینی در حریم هوایی آمریکا تنش در روابط دو کشور را افزایش داد. آمریکا در آن زمان به طور تلویحی اعلام کرد بالون کاربرد جاسوسی داشته است. این در حالی است که چین می‌گوید شیء مذکور تنها کاربرد علمی داشته و تصادفا از مسیر خود منحرف شده و وارد حریم هوایی آمریکا شده است.

اوایل این ماه، پنتاگون اعلام کرد نمی‌تواند گزارش‌های مبنی بر اینکه بالون مذکور اطلاعات را به چین انتقال می‌دهد، تایید کند. در عین حال تاکید کرد که تحقیقات همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار