مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: هزار و ۲۰۰ زندانی در بوشهر، دشتی و دشتستان با شرکت در ۹۹ دوره آموزشی مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارتی در زندان‌های استان بوشهر افزود: بهترین راهکار اصلاحی زندانیان مهارت آموزی متناسب با نیاز واقعی بازارکار است.

وی اظهار کرد: توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان باید در اولویت برنامه‌های آموزشی در سال جاری باشد.

دراهکی با بیان اینکه ۴۲ مربی آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی در زندان‌های استان بوشهر فعالیت دارند، اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی مهارت‌آموزی مددجویان از طریق هم‌افزایی و تعامل بین بخشی و توسعه مهارت‌آموزی در زندان‌ها با ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیاز روز بازار کار از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال زمینه مهارت آموزی یکهزار و ۵۰۰ زندانی در زندان‌های استان فراهم می‌شود.

دراهکی اضافه کرد: طرح ایجاد و راه‌اندازی مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای زندان در دستور کار بررسی و مطالعه کارشناسی قرار گرفته تا با ایجاد رشته‌های جدید به زندانیان مهارت‌های نوین و کاربردی ارایه و در زمینه کسب درآمد برای تامین معیشت خانواده مددجویان گام‌های اساسی برداشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر افزود: توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن بازگشت دوباره زندانیان در اولویت برنامه‌های آموزشی این اداره کل است.

دراهکی گفت: آموزش زندانیان افزون بر غنی‌سازی اوقات فراغت سبب کسب مهارت مددجویان در دوران محکومیت شده تا پس از طی محکومیت و با ورود به بازار کار بازگشتی شرافتمندانه به آغوش خانواده و اجتماع داشته باشد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۹ حرفه مهارتی برای زندانیان استان بوشهر تعریف شده که تلاش می‌شود امسال این شمار به ۵۰ حرفه افزایش یابد.

دراهکی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای اشتغال پایدار در زندان‌ها عامل مؤثر در پیشگیری و قطع چرخه بزه در جامعه است، گفت: اشتغال به کار زندانیان بهترین مسیر اصلاح و تربیت و زمینه‌ساز یک زندگی سالم برای فرد و خانواده آن‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.