محمد مهدی نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در اولین جلسه کمیسیون نظارت در سال ۱۴۰۲ گفت: این دو سامانه شفافیت شهرداری و همچنین سامانه ۱۳۷ شهرداری به جهت اینکه ارتباط مستقیم با شهروندان دارد و به نوعی مردم را در جریان امور شهری قرار میدهند بسیار اهمیت دارند و در صدد این هستیم تا از طریق این دو سامانه تمام رویدادها قراردادها، اقدامات و عملکرد شهرداری را به سمع و نظر مردم برسانیم.
به گفته او: مدیران این دو سامانه در کمیسیون حضور پیدا کردند تا ضمن ارائه اقدامات انجام شده در سال گذشته در خصوص بروزرسانی هرچه سریعتر هردو سامانه و رفع نواقص و عیوب آن تصمیم گیری شود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ضرورت دارد مردم نظارت بر فعالیت و عملکرد شهرداری داشته باشند چراکه اکثر خدمات دهی و فعالیتهای شهرداری بر تمام شهر تاثیر گذار است به همین دلیل باید اطلاعات این سامانه شفاف و بروز رسانی شده در معرض دید و در دسترس مردم قرار گیرد تا هر رویدادی که در شهر رخ میدهد به اطلاع مردم برسد.
نیکونژاد افزود: مردم میتوانند در سامانه شفافیت بر اقدامات شهرداری نظارت کنند و اگر نقاط ضعف و نقصی را مشاهده کردند با در میان گذاشتن کمیسیون نظارت، پیگیری شود تا نقاط ضعف و نارضایتی شهروندان رفع گردد لذا مقرر شد تا پایان ماه فروردین تمام فیلدها و موضوعات سامانه شفافیت بروزرسانی شود.
او گفت: در سامانه شفافیت شهروندان میتوانند آخرین قرارداد ها، مناقصات و عملکردهای شهرداری را مشاهده کنند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: سامانه ۱۳۷ نیز که تابع نظام جامع پاسخگویی به درخواستهای شهروندان است مقرر شد تا در کمترین زمان ممکن به شهروندان پاسخگو باشد و نقصهای موجود در سامانه رفع گردد و تحت مدیریت روابط عمومی شهرداری بدون وقفه و تاخیر به کار خود ادامه دهد و آموزش به اپراتورها، کاهش زمان انتظار و هدایت درست پیامها و درخواستهای مردمی به مدیران مرتبط در شهرداری جزو اصلیترین وظایف مدیران این سامانه قرار گیرد.