جزئیات و شاخص‌های رتبه بندی نهایی وزارت ارتباطات و فناوری از نظر ارتباطات مردمی منتشر شد.

همزمان با جابجایی و تغییرات جدید اعضای کابینه و بر اساس دستور رئیس جمهور در خصوص ارائه کارنامه شفاف از ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها، اولین گزارش کارنامه مردمی دستگاه‌های اجرایی از سوی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام شد.

نخستین گزارش وزارتخانه‌ای در حاشیه پاسخگویی برخط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری به این وزارتخانه تحویل داده شد.

احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بیان داشت: از این پس قرار است کارنامه مردمی هر وزارتخانه در قالب گزارش ارزیابی عملکرد با حضور اصحاب رسانه به وزرای مربوطه ارائه شود. گزارشی که شامل شاخص‌هایی همچون توجه به کارگروه صدای مردم (شاخص‌های شش‌گانه)، ملاقات چهره به چهره (شاخص‌های شش‌گانه)، پاسخگویی برخط سامانه ۶۱۳۳ (شاخص‌های چهارگانه)، ستاد ارتباطات مردمی سفر‌ها شکلی و محتوایی (شاخص‌های به ترتیب بیست وپنج ونه گانه)، سامد (شاخص‌های کمی و کیفی هفتگانه) است.

او افزود: ارائه این گزارش‌ها معیار و سنجش دقیقی به‌منظور تمییز دادن دستگاه‌ها و مدیران دولتی کارآمد و ناکارآمد و یا دارای نقاظ ضعف از یکدیگر است. این مهم موجب می‌شود تصمیم‌گیران با نگاه همه‌جانبه و روشن‌تری حرکت پرشتاب دولت را در مسیر حل مشکلات و پیگیری مطالبات و درخواست‌های مردم تنظیم کنند.

بنابر اعلام مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در ادامه افزود: در همین راستا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در بهمن گذشته در جریان بازدید از مرکز ارتباطات مردمی و پاسخگویی به تماس‌های مردمی گفته بود؛ علاوه بر مطالعه و پیگیری شخصی گزارش‌های ارسالی این مرکز، این گزارش‌ها، یکی از مراجع اصلی ارزشیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران دولت می‌باشد.

 رتبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۱ از بین ۳۰ دستگاه اجرایی

انتشار گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در زمینه ارتباطات مردمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.