مدیرعامل پایانه گل و گیاه دزفول میزان سرمایه گذاری برای ساخت این پایانه را ۵۰۰ میلیارد ریال و میزان پیشرفت طرح را ۷۰ درصد اعلام کرد.

احمد آل کجباف گفت: زمینی به مساحت ۳ هکتار در اواخر سال ۱۳۹۷ در انتهای بلوار شهید دانش از طریق مزایده به شرط اجاره به تملیک واگذار و عملیات ساخت پایانه گل و گیاه از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

او می‌گوید: تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این پایانه سرمایه گذاری شده و ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

آقای آل کجباف گفت: تاکنون حتی یک ریال تسهیلات برای ساخت پایانه گل و گیاه دزفول داده نشده است، دریافت نشدن تسهیلات در حالی است که تاکنون از چند استاندار مصوبه دریافت تسهیلات گرفته‌ایم، ولی در عمل هیچ تسهیلاتی ارائه نشده است.

مدیرعامل پایانه گل و گیاه دزفول گفت: برای ۲.۵ هکتار از زمین موردنظر سند گرفته شده، ولی نیم هکتار آن در ورودی پایانه معارض دارد و مالک، تعدادی عشایر را به عنوان نگهبان در این بخش اسکان داده و مشکلاتی ایجاد کرده است.

او می‌گوید: زمین مورد نظر متعلق به راه و شهرسازی است و باید در این خصوص شکایت کند، ابوذر موحد، رییس راه و شهرسازی شهرستان دزفول نیز مشکل وجود معارض در این نیم هکتار را تایید و بر لزوم رفع آن برای راه اندازی پایانه گل و گیاه تاکید کرده است.

آقای آل کجباف اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پایانه گل و گیاه دزفول را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تکمیل فاز نخست این پایانه، ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

این مقام مسئول می‌گوید: این پایانه بزرگترین سردخانه جنوب غرب کشور خواهد بود که شامل ۲۲ سالن سردخانه ۲۰ هزار تنی ۲مداره بالای صفر و زیر صفر، سالن حراجی و بورس، سالن مشاغل خانگی با اولویت صنایع دستی و گل‌های آپارتمانی، باسکول ۲ طرفه تریلی کش ۸۰ تنی، میهمانسرا، تعمیرگاه خودرو‌های ترانزیتی، سالن فرآوری و خشک کردن انواع سبزیجات، دمنوش، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی، گلخانه، مخزن گیاهان دارویی و تحقیقات دانش بنیان، سالن سورت و فناوری خواهد بود.

مجری و مدیرعامل پایانه گل و گیاه دزفول خواستار حمایت مسوولان و ارایه تسهیلات برای تکمیل و بهره برداری از این پایانه شد تا شاهد رشد صادرات و سوددهی به گلکاران منطقه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.