مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: ربات هوشمند در مدت یک ساعت یک تا یک و نیم هکتار باغ را سم پاشی خواهد کرد.

سعید بیطرف، مدیر شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بنیان ما در زمینه هوشمند سازی امور کشاورزی فعالیت دارد و ربات هوشمند سم پاش را طراحی کرده است.

به گفته وی برای اولین بار در ایران، ربات سم پاش باغ‌های کشاورزی، در این شرکت طراحی و ساخته شده است و حدود ۷۰ درصد از قطعات این ربات تولید داخل و بومی است.

او بیان کرد: از ویژگی های ربات سم پاش این است که دارای مخزن ۱۰۰ لیتری است و بین سه تا پنج هزار متر مربع باغ کشاورری را با یک مخزن ۱۰۰ لیتری سم پاشی کرده و سرعت حرکت آن یک متر بر ثانیه است.

او ادامه داد: از دیگر ویژگی های این ربات سم پاش این است که دارای دو نازل پرتاب سم کشاورزی است و وزن دستگاه با مخزن پر حدود ۲۸۰ کیلوگرم است و این ربات در مدت یک ساعت یک تا یک و نیم هکتار باغ را سم پاشی خواهد کرد.

او افزود: استفاده از این ربات سبب شده تا حدود ۷۰ درصد در مصرف آب و سم صرفه جویی شود. قیمت این دستگاه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان و سی درصد کم تر از نمونه مشابه خارجی است تا ۴۰ درصد از خروج ارز جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
پهباد بود ربات دیگه برای چی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
این رباط سمپاشی هست یا تنک مرکاوای اسرائیلی ، به تانک جنگی بیشتر شبیه هست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
درد کشاورز ایرانی ربات نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
این دستگاه‌ها باید توسط شرکت‌ها یا سازمان کشاورزی خریداری و با هزینه بسیار کم استهلاک و نگهداری در اختیار کشاورزان قرار بده. و این قیمت منطقی برای کشاورزی خرد و متوسط توجیه ندارد.
آخرین اخبار