فرماندار شهرستان چوار گفت: بارش های شدید شب گذشته به تعدادی از روستاها و 10 خانوار عشایری خسارت های وارد کرده است.

 ابراهیم یعقوبی، فرماندار شهرستان چوار در گفتگو با خبرنگاران گفت: بارش‌های شب و روز گذشته با ورود سامانه بارشی به استان به برخی از منازل مسکونی در روستا‌های سطح شهرستان چوار خسارت وارد کرده و برخی از منازل این روستا‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

وی با بیان اینکه در اثر بارش‌های شدید شب و روز گذشته دیوار مدارس بخش بولی تخریب شده است، افزود: تعداد ۱۰ خانوار عشایری در سطح شهرستان نیز دچار آسیب شده و همچنین راه‌های عشایری زمزمان و مسیر بخش مرکزی و ریزه وند مسدود شده بود که در حال حاضر با کمک نیرو‌های اداره کل امور عشایری و جمعیت هلال احمر باز کردن این مسیر‌ها در دست اقدام است.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه بارش باران و وقوع توفان موجب شکسته شدن تیر برق و قطع برق روستای پاقله در شد که تا ساعات دیگر برق این روستا وصل خواهد شد، یادآور شد: پل‌های مسیر پارده بسمت بانسرو، جاده حاجی بختیار، جاده پارده بانسرو، راه روستایی قبله میرمکان، راه روستایی ریزوند و مسیر پالایش گاز دچار تخریب کلی و جزئی شده اند که با همکاری دستگاه‌های ذیربط، مسیر راه‌های عشایری آسیب دیده مرمت و بازسازی می‌شود.

وی با بیان این که مسیر به دلیل بارش شدید باران در محل پل تخریب شده بعد از روستای قبله و قبل از روستا میرمکان شهرستان چوار راه ارتباطی نیز مسدود شده بود با کمک عوامل راهداری باز خواهد شد.

بعقوبی ابراز کرد: خدمات رسانی به تعداد هفت خانوار عشایر آسیب دیده هم با تهیه چادر و موکت و کنسرو و موادخوراکی با استفاده از ظرفیت هلال احمر انجام شده است.

فرماندار چوار خاطرنشان کرد: با هماهنگی ستاد بحران و هلال احمر استان و حضور کارشناسان برآورد اولیه آسیب‌ها و خسارات‌های بارش‌های اخیر به روستا‌های شهرستان بررسی و اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.