معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: براساس مصوبه شورای ترافیک، روز جمعه ۲۵ فروردین، محدودیت‌های ترافیکی برای ساعات صبح در بعضی از مسیر‌های سواره شیراز اعمال خواهد شد.

هادی شه‌دوست شیرازی گفت: با توجه به برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس، از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۵ فروردین تا پایان مراسم، محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های منتهی به مسیر‌های تعیین شده برای راهپیمایی در شیراز اعمال خواهد شد.

او با یادآوری اینکه راهپیمایی در شیراز، راس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه و از چهارراه ۱۵ خرداد آغاز می‌شود، گفت: راهپیمایان از مسیر خیابان لطفعلی خان زند، چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت الله دستغیب (ره) در حرم شاهچراغ (ع) تجمع خواهند داشت؛ لذا تردد و توقف انواع خودرو‌ها در مسیر‌های اعلامی و محور‌های منتهی به این مسیرها، دارای محدودیت و ممنوعیت است.

شه‌دوست توضیح داد: در این روز، از تقاطع گمرک به سمت چهارراه ۱۵ خرداد، از تقاطع سینما سعدی به سمت ۱۵ خرداد، تقاطع وصال حائری به سمت خیرات، تقاطع حائری قانی به سمت مشیر. تقاطع شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر، میدان شهدا به سمت تقاطع پیروزی، خیابان توحید به سمت تقاطع مشیر، سه راه طالقانی به سمت تقاطع پیروزی، تقاطع مصدق به سمت تقاطع پیروزی در صبح روز جمعه ۲۵ فروردین، از ساعت ٧ صبح تا پایان راهپیمایی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مسدود می‌شود.

معاون شهرداری شیراز همچنین  گفت: تعداد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی راهپیمایان و نمازگزاران بعد از پایان این مراسم‌ها، در ۶ نقطه پیش‌بینی شده است که این نقاط شامل خیابان ۹ دی، خیابان دستغیب، پایانه دستغیب، خیابان پیروزی (حدفاصل شهرداری تا چهارراه پیروزی) و خیابان لطفعلی خان زند (حدفاصل چهار راه مشیر تا سه راه احمدی) خواهد بود.
 
خدمات رسانی ویژه مترو شیراز در روز جهانی قدس

معاون شهرداری شیراز همچنین در خصوص خدمات رسانی خطوط مترو همزمان با رهپیمایی روز قدس گفت: مترو شیراز برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان، از ۹صبح روز جمعه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ تا پایان مراسم، در خطوط یک و دو به صورت رایگان خدمات ارائه خواهد کرد.

او با بیان اینکه بیشترین افزایش سرویس‌دهی در خط یک مترو شیراز که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، انجام خواهد شد، گفت: ساعت حرکت قطار‌ها در این خط مترو از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب و خط دو از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ ظهر است.

معاون شهرداری شیراز همچنین اعلام کرد که سازمان حمل و نقل ریلی آمادگی دارد تا در صورت نیاز برای سرویس‌دهی مناسب‌تر به مسافران، قطار‌های فوق‌العاده را در خط یک اعزام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار