استاندار خراسان جنوبی از کسب رتبه سوم استان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای مسکن استان که در ادامه جلسه وبیناری شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، برگزار شد گفت: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی مسکن، خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بین ۳۱ استان کشور بعد از استان‌های زنجان و قزوین در رتبه سوم قرار دارد.

او با تشکر از معاونت امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برای برگزاری منظم جلسات شورای مسکن و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور افزود: تأمین زمین یکی از الزامات اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده که در خراسان جنوبی با همت و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز در تمامی شهر‌های استان تامین شده است.

قناعت اظهار کرد: همچنین براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سطح ملی، بنیاد مسکن استان در زمینه انعقاد قرارداد واحد‌های مسکن روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرده است و از بانک‌های عامل نیز برای همراهی در پرداخت تسهیلات مسکن قدردانی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است در ادامه اجرای این طرح ملی و رتبه‌بندی استان‌ها مواردی در نظر گرفته شود؛ از جمله اینکه خراسان جنوبی پیش از این، طرح مسکن مهر را به اتمام رساند یا در مورد نوسازی بافت‌های فرسوده در استان مردم استقبال چندانی نداشته‌اند در صورتی که شرایط برای بهره‌مندی از تسهیلات فراهم است.

او تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن و زیرساخت‌های این طرح را از جمله موضوعات اساسی و مورد بررسی در جلسه شورای عالی مسکن عنوان کرد و گفت: مدل‌های تأمین مالی به ویژه درخصوص زیرساخت‌های واحد‌های مسکونی در جلسه امروز مطرح شد که لازم است نظرات استان نیز طی مکاتبه‌ای به مرکز اعلام شود.


بیشتر بخوانید


قناعت همچنین از دستگاه‌های مرتبط در استان خواست در مورد هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی ساختمان برنامه و قواعدی را تعیین کنند تا کمترین فشار به مردم وارد آید و فرصت لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان تأمین شده و آماده‌سازی از مهمترین اقدامات در دست انجام است.

او افزود: براساس آخرین رتبه‌بندی استان‌ها که امروز در جلسه شورای عالی مسکن اعلام شد، خراسان جنوبی از نظر تأمین زمین مورد نیاز طرح به صورت انفرادی رتبه اول را کسب کرد؛ لذا در اکثر شهر‌های استان واحد‌های مسکونی به صورت خانه یک طبقه حیاط دار احداث می‌شود.

عباس زاده تأمین اعتبار برای زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله آب و برق را از نیاز‌های پیش رو برشمرد و گفت: همزمان با ساخت و تکمیل واحد‌ها باید زیرساخت‌ها نیز به طور اصولی فراهم شود و در این زمینه شرکت‌های خدمات‌رسان استان پای کار هستند.

ششمین جلسه شورای عالی مسکن امروز به ریاست رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و استانداران سراسر کشور نیز به همراه اعضای شورای مسکن استان‌ها با ارتباط تصویری در این نشست حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ،لطفا بررسی فرمایید دلیل اینکه از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا هم اکنون وام مسکن روستایی پرداخت نمی شود چیست؟ باتشکر
آخرین اخبار