فرماندار گیلانغرب از وارد آمدن خسارت گسترده به کشاورزی این شهرستان بدنبال بارندگی‌های اخیر خبرداد.

وحید محمدی فرماندار گیلانغرب با اشاره به بارندگی‌های شدید دیروز و شب گذشته (۲۳ فروردین) در این شهرستان، گفت : در پی این بارش‌ها، بخشی از راه‌های مواصلاتی شهرستان به علت ریزش سنگ و کوه مسدود شد که با حضور نیرو‌های امدادی بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها باعث تخریب چهار پل در این شهرستان شد، اضافه کرد: بارندگی‌ها قطع برق در دو دهستان حیدریه و دیره این شهرستان را به دنبال داشت که برق آن‌ها هم اکنون وصل شده است.

فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه آب هیچکدام از روستا‌های این شهرستان قطع نشده، افزود: تنها آب دهستان دیره گل آلود شده که آن هم تا زمان رفع گل آلودگی آب، با تانکر مشغول آب رسانی به مردم این منطقه هستیم.

وی از وارد شدن خسارت گسترده به بخش کشاورزی این شهرستان هم خبرداد و گفت: متاسفانه این بارندگی‌ها به بخش کشاورزی شهرستان خساراتی جدی و گسترده وارد کرده است.

محمدی با تاکید براینکه این بارندگی‌ها هیچ تلفات جانی نداشته، گفت: خسارت بارندگی‌ها تنها در بخش کشاورزی و زیرساختی شهرستان بوده که هنوز برآورد دقیقی از میزان آن انجام نشده و در دست بررسی است.

وی یادآورشد: تمام گروه‌های امدادی و ستاد بحران در مناطق مختلف شهرستان گیلانغرب پای کار هستند .

سرریز شدن روان آب‌های سه شهرستان به قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از صبح امروز به دلیل انجام تدابیر پیشگیرانه با توجه به سرریز شدن روان آب‌های سه شهرستان به قصرشیرین در مسیر روستای خاتونه جاده کمربندی (ریخک) به طور موقت مسدود شده است.

محمد حیدری افزود: با وجود بارش شدید باران با استقرار سامانه بارشی در ۴۸ ساعت گذشته در قصرشیرین مشکل جدی نداشتیم و تنها یک مورد سرریز شدن آب رودخانه فصلی در روستای خاتونه حدفاصل قصرشیرین به سرپل ذهاب بوده که با حضور به موقع گروه‌های امدادی و ماشین آلات شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب و شانه زنی و انسداد و هدایت آب و بسته شدن موقت حاده ریخک بدون هیچ مشکلی مهار شده است.

وی اظهار کرد: بسته شدن جاده به منظور پیشگیری از وقوع حادثه برای کامیونداران با توجه به ترانزیت بودن این جاده کمربندی بوده است که با توجه به کم شدن آب محدوده روستای خاتونه در ساعات آینده بازگشایی خواهد شد که در زمان انسداد این راه کامیون‌ها و خودرو‌ها برای تردد به سمت جاده قدیم و اصلی قصرشیرین به سرپل ذهاب به عنوان مسیر جایگزین هدایت شده اند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با وجود سرریز شدن روان آب‌های سه شهرستان دالاهو، گیلانغرب و سرپل ذهاب به رودخانه الوند قصرشیرین تاکنون آب این رودخانه طغیان نکرده و بالاآمدن آب این رودخانه به حدی نبوده که باعث ایجاد مشکل شود.

او با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته در قصرشیرین شاهد بارش ۳۶ میلیمتر باران بودیم از خسارت سیل گرفتگی برخی مزارع کشاورزی کشاورزان روستایی خبر داد و گفت: کارشناسان در محل این روستا‌ها مشغول ارزیابی و برآورد خسارت‌های وارده هستند.

وی با قدردانی از حضور و پای کار بودن ستاد مدریت بحران و دستگاه‌های خدمات رسان در ۴۸ ساعت گذشته افزود: ستاد مدیریت بحران همچنان تا خروج این سامانه بارشی در حال آماده باش و همه مدیران دستگاه‌ها در شهرستان حضور دارند و هم اکنون نیز تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران پای کار هستند و خوشبختانه دبی آب رودخانه الوند نیز فعلا مشکلی ندارد.

حیدری ادامه داد: در مجموع امسال از فروردین ماه تاکنون در قصرشیرین شاهد بارش ۱۲۴میلی متر باران بوده ایم و مجموع بارش‌های سال زراعی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) در قصرشیرین به ۳۲۳.۷میلیمتر رسیده که بارش باران سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۵ درصد رشد داشته است .

آسیب به بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان سرپل ذهاب

بارش شدید باران و طوفان به بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان سرپل ذهاب آسیب وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه بارش باران و طوفان به بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو سرپل ذهاب از ۱۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد.

نعمت دارابی افزود: باغ‌های گوجه سبز روستای پیران، تاکستان و باغ‌های مرکبات این شهرستان نیز از این آسیب‌ها بی بهره نماندند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.