ثبت بیشترین بارش آذربایجان غربی در سردشت/آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها

کارشناس هواشناسی گفت: بیشترین بارش استان آذربایجان غربی در چند سال گذشته به میزان ۱۲۰ میلی متر در سردشت ثبت شد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از ثبت بیشترین بارش باران چند سال اخیر در شهرستان سردشت به میزان  ۱۵۰ میلی متر در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت میزان بارندگی در ارومیه نیز به میزان ۵۰  میلی متر گزارش شده است که در چند سال گذشته بی سابقه بود.

مهدی کریمی افزود: بارندگی‌ها امروز در بیشتر مناطق استان به صورت پراکنده ادامه دارد که همراه با وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته بوکان با ۲۱ درجه و تخت سلیمان تکاب با یک درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بودند و در این مدت دمای هوا در گرمترین و خنک‌ترین ساعات در ارومیه به ۱۳ و ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر  رسید.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: بارش‌ها در شبانه روز گذشته در پیرانشهر به ۶۴.۵ میلی‌متر، اشنویه ۴۵.۶ میلی‌متر، میاندوآب ۴۰.۵ میلی‌متر، بوکان ۳۸ میلی‌متر، شاهین دژ ۳۴ میلی‌متر، نقده ۳۰.۶ میلی‌متر و در مهاباد ۳۰ میلی‌متر گزارش شد.

خساراتی از میزان بارندگی‌های شب گذشته گزارش نشده است

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در ارومیه با ۵۰ میلی متر در چند سال گذشته بی سابقه بود، اظهار کرد: بارندگی‌های شب گذشته آبگرفتگی معابر و زمین‌های کشاورزی و همچنین ریزش کوه در جاده آغ زیارت را در پی داشت، ولی میزان خسارات احتمالی گزارشی دریافت نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.