به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد شدت بارندگی در استان از ظهر امروز آغاز می شود.

علیرضا نیکروز اظهار کرد: نوع بارش امروز به صورت رگباری و هشدار سطح نارنجی است که مخاطراتی از جمله بارش تگرگ، صاعقه و وزش تندبادهای لحظه ای در پی دارد.

نیکروز یادآور شد: بارش های بهاری به صورت لحظه ای و رگباری است بنابراین اگر در یک منطقه حجم بارش کم باشد ولی شدت آن زیاد خواهد بود.

او گفت: با توجه به بارش خوب امسال در حال حاضر همه سدهای استان لبریز است و با بارش کوچکی روستاهای مجاور سدها را در معرض خطر قرار می دهد که تقاضا داریم این اهالی ایمنی لازم را هم از نظر نیروی انسانی و هم ادوات کشاورزی رعایت کنند و با خطر سیلاب روبه رو نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از کوهنوردان تقاضا کرد تا پایان سامانه بارندگی از صعود به کوه خودداری کنند، همچنین مسافران و همشهری ها در کنار رودخانه ها و مناطق کوهستانی و پرخطر مستقر نشوند.

نیکروز هم به ساکنان روستاهایی که برخی از منازل آنها در خطر رانش قرار دارد هشدار دارد: خود مراقبتی را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد علت های رانش روستا را احتمال عملیات راهسازی در سال های گذشته برشمرد و گفت: جاده ای که در سنوات گذشته در کنار این روستا احداث شد، با بارش های شدید و عبور جاده، رانش روستا را موجب شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.