مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر سومار با ۱۰۶ میلیمتر پربارش‌ترین نقطه استان بود.

فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه از آغاز فعالیت سامانه بارشی تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز برای سومار ۱۰۶ میلیمتر باران ثبت شد گفت : این میزان بارش در یک بازه زمانی ۳۶ ساعته صورت گرفته است.

فیروز دولتشاهی گفت: در این مدت برای پاوه ۱۰۲ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه میزان بارش در ایستگاه کرمانشاه را ۵۸ میلیمتر عنوان کرد و گفت: میانگین بارندگی‌ها استان در این مدت ۶۱ میلیمتر بوده است .

اصل بارش‌ها در کرمانشاه پشت سر گذاشته شده است

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، اصل بارش‌ها در کرمانشاه پشت سر گذاشته شده، اما همچنان امکان بارندگی وجود دارد.

علی محمد زورآوند با اشاره به موج ناپایداری که طی روز‌های اخیر جو استان را تحت تاثیر قرار داد و برای آن هشدار نارنجی و سپس قرمز صادر شد، افزود: همانطور که پیش‌بینی شده بود اصل بارش‌ها را طی روز‌های چهارشنبه تا صبح امروز (پنجشنبه، ۲۴ فروردین) داشتیم.

وی با بیان اینکه اصل بارش‌ها را پشت سر گذاشتیم، خاطرنشان کرد: این موج ناپایدار تا ظهر فردا در استان فعالیت دارد و احتمال بارندگی، رگبار، رعد وبرق، تگرگ و حتی برف در نقاط کوهستانی و سردسیر وجود دارد و در شهر کرمانشاه نیز همچنان امکان بارش داریم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش این موج را از سومار به میزان ۱۱۳ میلی‌متر و پاوه به میزان ۱۰۲.۴ میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: در شهر کرمانشاه بارش ۶۰.۸ میلی‌متری داشتیم.

به گفته زورآوند میانگین بارش این موج برای استان ۶۳ میلی‌متر بوده است.

وی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری استان کرمانشاه را ۳۸۰.۴ میلی‌متر عنوان کرد که نسبت به سال گذشته با بارش ۲۵۱.۷ میلی‌متری، ۵۱ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۴۰۶.۱ میلی‌متری، شش درصد کاهش داشته‌ایم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.