۱۸۰ گورخر در پارک ملی توران استان سمنان زیست می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: تعداد گونه ارزشمند و در خطر انقراض گورخر ایرانی بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در پارک ملی توران استان ۱۸۰ راس است.

ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان  ابراز داشت: گورخر ایرانی یکی از گونه‌های جانوری شاخص و بارز علف‌خوار تک‌سُم حیات وحش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: جمعیت گورخر ایرانی در پارک ملی توران جمعیتی پویا و دارای تنوع ژنتیکی بالایی است.

وی با بیان اینکه تنها زیستگاه گورخر ایرانی در استان سمنان پارک ملی توران است، ادامه داد: برای انجام سرشماری از گورخر آسیایی مسیرهایی براساس نظر کارشناسان انتخاب می‌شود و آخرین سرشماری سال گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد: برای سرشماری گورخر ایرانی مسیرهایی که پوشش ۷۰ درصدی از وجود گونه دارند انتخاب می‌شود و در هر یک از مسیرها دست‌کم یک راهنما، یک کارشناس از سوی سازمان های مردم نهاد و یک ناظر از محیط‌زیست برای سرشماری حضور می‌یابند.

ظاهری اضافه کرد: پارک ملی گرمسار زیستگاه گورخرهای اسارتی است که از پارک ملی توران و خبر کرمان به این منطقه منتقل شدند و اکنون گورخرهای این منطقه نیز با محیط سازگاری پیدا کردند و زیست می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.