سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی:

اسرائیل به جنگ نزدیک‌تر است

سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در ارزیابی‌های خود هشدار داد این رژیم بیشتر از شرایط آرام به جنگ نزدیک است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به مسئولان سیاسی این رژیم هشدار داده که جنگ به مراتب نزدیک‌تر از آرام‌سازی اوضاع برای اسرائیل است.

به گزارش هاآرتص، این سازمان در ارزیابی‌های خود با اشاره به اینکه تنش‌های امنیتی پس از پایان ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت، اعلام کرد حتی این شرایط ممکن است اسرائیل را به سمت جنگ سوق دهد. گزارش به تاثیر عرصه فلسطین بر فرصت‌های تحقق این سناریو اشاره دارد، به ویژه حمله نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی، افزایش عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری و حملات راکتی از نوار غزه.

سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر اجتناب از رویارویی با حماس و حزب الله، این اقدام را برای فروکش کردن تنش‌ها بر سر مسجد الاقصی ضروری دانست.

گزارش این سازمان همچنین می‌گوید دشمنان اسرائیل خروج آمریکا از خاورمیانه را درک کرده و متوجه شده‌اند که واشنگتن هواپیما‌های پیشرفته را از این منطقه خارج و آن‌ها را با هواپیما‌های قدیمی‌تر جایگزین کرده است که این اقدام قدرت بازدارندگی اسرائیل را کاهش می‌دهد. کاهش اهتمام آمریکا به خاورمیانه به سبب اصرار این کشور به رقابت با چین بر سر نفوذ در عرصه جهانی و تمایل به مقابله با جنگ طلبی‌های روسیه از جمله در اوکراین است.

"امان" در این گزارش به برخی جنبه‌های رفتاری آمریکا اشاره کرده که کاهش اهتمام واشنگتن به منطقه را نشان می‌دهد. در بخش دیگری از این گزارش به کاهش همکاری بین ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید شده که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» دیگر تمایلی برای ارائه اطلاعات به "اسرائیل" و مطلع ساختن آن از طرح‌های عملیاتی خود در منطقه نشان نمی‌دهد.

گزارش مذکور نزدیک شدن برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به ایران در ماه‌های اخیر را به تغییر اهتمام و اولویت‌های آمریکا در منطقه نسبت داده است. این گزارش تاکید دارد که بارزترین مسئله‌ای که این تحول را نشان می‌دهد، توافق اخیر ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط و دیدار‌های دوره‌ای مسئولان ارشد دو کشور با یکدیگر است.

دیروز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کابینه خود دستور داده تا از یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به امکان مقدسه شهر قدس از جمله مسجد الاقصی طی ۱۰ روز آخر ماه رمضان جلوگیری شود. این تصمیم در پی توصیه وزیر امنیت رژیم صهیونیستی و با اجماع نظر رؤسای دستگاه‌های امنیتی صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
اتحاد کشورهای اسلامی میتواند به خروج کامل آمریکا و رژیم صهیونیستی از منطقه حساس خاورمیانه منجر شود. متاسفانه کشورهای غربی و درراس آنها آمریکا با ترساندن کشورهای مسلمان از یکدیگرو ایجاد اختلاف بین آنها هم منابع آنها را غارت میکنند و هم سلاحهای تاریخ گذشته خود را به قیمت گزاف به آنها میفروشند و از همه تاسف بار تر باعث ویرانی کشورهای اسلامی میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
عاقبت ظلم همینه
حتی با وجود
حمایت تمام کشورهای استعماری مخصوصا روباه ی مکار
آخرین اخبار