بارش شدید باران که از بامداد امروز در کردستان آغاز شده است، باعث آبگرفتگی معابر شهری و وقوع سیلاب به ویژه در نقاط غربی استان شد.

با ورود سامانه فعال بارشی از بامداد چهارشنبه به نیمه غربی کشور، در اغلب نقاط کردستان نیز شاهد بارش شدید باران به ویژه در مناطق غربی استان، از جمله مریوان، سروآباد، بانه و سنندج بودیم.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، بارش شدید باران و رگبار، باعث آبگرفتگی معابر و ایجاد مشکل در تردد خودروها و عابران در نقاطی از شهرهای مریوان، سروآباد، بانه و سنندج شده است.

بارش شدید باران در مریوان موجب آبگرفتگی معابر و مسدود شدن بلوار اصلی میدان ناری این شهر تا دادگاه جدید شد و در صورت ادامه بارش‌ها احتمال ورود آب به داخل منازل وجود دارد.
 

بیشتر بخوانید:
 

 

تیم های عملیاتی ستاد مدیریت بحران بانه هم برای جلوگیری از آبگرفتگی و ورود آب به داخل منازل و مغازه‌ها، اقدام به پاکسازی دریچه های آبرفتی و کانال‌های آب سطح شهر کرده اند.

همچنین از مردم بانه خواسته شده در صورت وقوع آبگرفتگی منازل خود، می توانند از طریق تماس با شماره گویای هلال احمر، از خدمات این جمعیت بهره‌مند شوند.

در سنندج هم بارش رگباری و شدید باران، موجب آبگرفتگی در بخش‌هایی از شهر، از جمله محلات گلشن و مردوخ شد.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان، بارش باران که از اواخر شب گذشته استان را فرا گرفته است تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

آبگرفتی و سیلاب در بانه
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.