رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از انجام اولین سی تی آنژیوگرافی مغز در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر خبر داد.

مجتبی کلانتر گفت: با افتتاح و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن جدید و پیشرفته در بهمن ماه ۱۴۰۱ و قابلیت‌های متعدد این دستگاه جدید اعم از انجام سی تی آنژیو جهت تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن‌ها نظیر گرفتگی‌ها، لخته‌های خونی و ... امروز برای اولین بار شاهد انجام موفق سی تی آنژیو گرافی مغز و گردن دو بیمار ۶۰ و ۶۳ ساله توسط کادر بخش سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر بودیم.

او می‌گوید: تشخیص زودرس سکته مغزی، اختلالات مادرزادی عروق مغزی از قبیل آنوریسیم‌های مغزی، بیماری‌های التهابی عروق و تومور‌های مغزی و ... توسط دستگاه سی تی اسکن جدید با روش سی تی آنژیوگرافی تشخیص داده می‌شود.

️کلانتر گفت: با توسعه تجهیزات درمانی و بهره‌مند شدن از امکانات به روز پزشکی، مراجعات شهروندان به شهر‌های همجوار یا مرکز استان جهت درمان کاهش یافته و در نتیجه از هزینه‌های درمانی آن‌ها نیز کاسته می‌شود.

️رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر می‌گوید: سی تی آنژیوگرافی روشی است برای تصویربرداری از عروق شریانی و وریدی در سر تا سر بدن. سی تی آنژیوگرافی یک روش تشخیصی کم تهاجمی است که برای تشخیص بیماری‌های عروق مغز و سایر اندام‌ها بسیار کمک کننده بوده و منجر به درمان به موقع برای بیماران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.