رئیس‌کل دادگستری استان سمنان دستور ضبط یک هزار تن ماده معدنی سلستین را به نفع بیت‌المال صادر و از خروج غیرقانونی میلیارد‌ها تومان از کشور جلوگیری کرد.

محمدجعفر عبداللهی رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در ادامه نظارت مستمر بر حفظ منابع طبیعی و صیانت از انفال و معادن با حضور میدانی در منطقه طرود دستور ضبط یک هزار تن ماده معدنی سلستین را به نفع بیت‌المال صادر و از خروج غیرقانونی میلیارد‌ها تومان از کشور جلوگیری کرد.

وی افزود: صیانت از انفال و منابع طبیعی از وظایف دستگاه قضایی استان سمنان است و با نظارت مستمر حفظ این موضوع پیگیری می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: گزارشاتی از وقوع برداشت‌های غیرمجاز از معادن منطقه طرود از توابع شهرستان شاهرود دریافت کردیم که همگی حاکی از خروج غیرقانونی میلیارد‌ها تومان مواد معدنی ارزشمند توسط دلالان و افراد سودجو بوده است.

رئیس دستگاه قضایی استان سمنان ادامه داد: با انجام اقدامات امنیتی، انتظامی و اجرایی در خصوص شناسایی افراد حفار، برداشت‌کننده و بهره‌بردار غیرقانونی و حتی انبار‌های نگهداری و انباشت و خودرو‌های حامل انتقال ماده معدنی سلستین، بسیج نهاد‌های مسؤول رقم خورد.

عبداللهی به اختیارات قانونی دستگاه‌های متولی در اجرای وظایف ذاتی‌شان تأکید و عنوان کرد: دادگستری کل استان سمنان با دعوت از معاونت عمرانی استانداری، فرماندهی انتظامی و مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اتخاذ تمهیدات از قبل، حین و بعد از اجرای این طرح، با تجهیزات کامل به کویر مرکزی سمنان عزیمت کردند تا در عین اقتدار و صلابت با قطع دستان سودجویان، حفظ حقوق عامه و بیت‌المال به بهترین وجه ممکن اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: پاک‌سازی ۱۲ ساعته منطقه طرود از لوث وجود سودجویان با تجمیع مواد معدنی مکشوفه در محلی واحد و با توقیف تجهیزات استخراج و انهدام باند‌های سودجویان و دلالان تا تثبیت این طرح ادامه خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: مواد معدنی توقیف شده طبق قانون به نفع دولت ضبط و مقرر شد تا بر اساس موازین (ازطریق مزایده) به فروش رسد.

عبداللهی گفت: همچنین به‌منظور صیانت و حفاظت از اموال عمومی و کمک به رونق اقتصادی منطقه محروم طرود و افزایش دامنه رفاه و معیشت مردم، به نظر می‌رسد باید از ظرفیت مردم همین منطقه برای بهره‌برداری از معادن بهره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.