مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برنامه پنجاه روزه اداره‌ها تا امتحانات نهایی، فرصت مناسبی برای ارتقای کیفیت آموزشی است که باید فرایند آن دقیقا انجام شود.

محمد خلیل عسکری در جلسه توجیهی بازرسان و ناظرین برنامه پنجاه روزه ادارات آموزش و پرورش فارس تا امتحانات نهایی، گفت:هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به مردم نیست و ارائه خدمات علمی نیز برترین و ارزشمند‌ترین نوع خدمات به جامعه است.

او گفت: در سال‌های اخیر، حوادثی مانند کرونا، اغتشاشات، جابجایی دولت و به تبع مدیران و ...، تاثیرات منفی بر کیفیت آموزشی مدارس گذاشته شد، لذا برنامه ریزی برای جبران این آسیب‌ها امری اجتناب ناپذیر است.

عسکری گفت: برنامه پنجاه روزه ادارات تا امتحانات نهایی، فرصت مناسبی برای ارتقای کیفیت آموزشی است که باید فرایند آن دقیقا انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نتایج ارزیابی برنامه‌های پنجاه روزه در ادامه کار مدیران فعلی و انتصاب مدیران جدید موثر خواهد بود.

او گفت: موتور محرکه ما در آموزش و پرورش، فعالیت‌های آموزشی است که نیاز به توجه و برنامه ریزی دقیق دارد.

عسکری گفت: توجه به امتحانات نهایی و کنکور بسیار مهم است و در این برنامه باید بهترین نتیجه را از فعالیت‌های یک ساله بگیریم.

او گفت: در حال انجام فرآیند جذب بیش از ۲۸۰۰ نفر نیروی جدید هستیم بنابراین نیازمند همکاری پیشکسوتان در انجام هرچه بهتر گزینش‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همه ما با برنامه ریزی‌های تخصصی باید تلاش کنیم تربیت شش ساحتی را در مدارس استان فارس محقق کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه توجیهی گفت: برای تحقق برنامه ۵۰ روزه معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، ضروری است اداره‌های مناطق و شهرستان‌های تابعه برنامه‌ای مدون ارائه دهند و در ادامه نیز مدارس برنامه پنجاه روزه خود تا امتحانات نهایی را تدوین و ارائه دهند.

فرشید قاسمی گفت: استان فارس حدود شش دهم تا رسیدن به نمره میانگین امتحانات نهایی کشور فاصله دارد بنابراین برای جبران آن باید تلاش کنیم تا در امتحانات نهایی میانگین نمرات دانش آموزان حدود ۲ نمره افزایش یابد.

او گفت: برنامه دیگری به نام طرح ۱۸ روزه ویژه پایه دوازدهم داریم که از ۲۶ خرداد ماه آغاز و تا یک روز قبل از برگزاری کنکور اجرای می‌شود.

قاسمی گفت: آزمون‌های شبه نهایی یکی از اصلی‌ترین موارد، در برنامه پنجاه روزه معاون متوسطه است در هر رشته تحصیلی شش درس تخصصی انتخاب و آزمون‌های شبه نهایی از آن دروس به عمل می‌آید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در این برنامه پنجاه روزه تعداد ۱۰ شاخص تعیین شده تا نظارت و بازرسی بر اساس آن صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.