رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری خوی از افزایش ۲۰ درصدی تولید انواع درخت، درختچه و گل‌های فصلی در سال جاری خبر داد.

حمید آروند با اشاره به فعالیت این سازمان در استقبال از بهار گفت: با شروع عملیات استقبال از بهار، از تاریخ ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا فروردین سال جاری، ۱ هزار اصله درخت ریشه لخت چنار، زبان گنجشک، افرا و کاج کاشته شده است. 

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۵ هزار بوته از نوع اختر، کوکب، رز، یاس زرد و به ژاپنی به همراه ۹۵۰ هزار بوته بنفشه، ۶۶ هزار بوته انواع گل اطلسی، میمونی، شب بو، گازانیا و مینا چننی در میادین و بلوار‌های سطح شهر خوی کاشته شد.

آروند از خدمات این سازمان در پاییز سال گذشته و پنجشنبه آخر سال گفت و افزود: همکاران پرتلاش ما در سازمان سیما و منظر، سال گذشته تعداد ۲۰ هزار بوته از انواع درخت و درختچه شامل سنجد، افرا، رز، دم موشی، یاس زرد و ترون در تفرجگاه فنایی، کمربندی سلیمانی، حجازیفر کاشته و همچنین در پنجشنبه آخر سال، تعداد هزار گلدان که به ازای هر قبر شهید می‌باشد از نوع گل‌های فصلی اهدا شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خاطرنشان کرد: کاشت گل‌های فصلی بصورت بذری مستقیم از نوع آحار، جعفری و رعنا از روز‌های گذشته آغاز شده و لازم به توضیح است که سطح زیر کشت گل فصلی نسبت به سال گذشته، افزایش قابل توجهی را شاهد می‌باشد. 

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از ۲۰ نوع گل فصلی و بیش از ۳۰ نوع درخت و درختچه توسط همکاران ما در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در جهت فضاسازی و زیباسازی چهره شهر در سطوح مختلف کاشته می‌شود. 

آروند در پایان عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۳ میلیون گل فصلی بصورت بذری و نشایی در میادین، بلوار‌ها و مراکز تعبیه شده کاشته خواهد شد.

برچسب ها: گلخانه ها ، درختچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.