دبیر شورای امنیت ملی اوکراین تصریح کرد که اسناد لو رفته پنتاگون بر برنامه‌های نظامی این کشور تأثیری نخواهد داشت.

«الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد که افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا بر استراتژی نظامی کی‌یف تأثیری نخواهد داشت.

دانیلوف گفت: «در هر صورت، می‌توانم بگویم که تعداد افرادی که از برنامه‌های ما در قلمرو ما اطلاع دارند بسیار محدود است. من فکر نمی‌کنم منبع "سی‌ان‌ان" ربطی به این موضوع داشته باشد.»

وی تأکید کرد: «برخی از اطلاعات منتشر شده به هیچ وجه محرمانه نیست و در منابع باز قابل مشاهده است.»

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، نیز اعلام کرده بود که افشای اسناد محرمانه پنتاگون بر برنامه‌های حمایتی کی‌یف تأثیری نخواهد داشت و واشنگتن تا زمانی که نیاز باشد به حمایت از آن ادامه خواهد داد.

این درحالی است که روزنامه The War Zone گزارش داده است که روسیه می‌تواند اطلاعات زیادی درمورد وضعیت نیرو‌های کی‌یف و نیات ستاد کل اوکراین از طریق اسناد درز یافته پنتاگون به دست آورد.

ساعتی پیش، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا یک ارجاع جنایی به وزارت دادگستری برای آغاز تحقیقات درباره انتشار اسناد طبقه‌بندی شده ارسال کرده است.

به گفته «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع یک ارجاع جنایی به وزارت دادگستری برای آغاز تحقیقات ارسال کرده است. در همین حال، تحقیقات داخلی برای «بررسی و ارزیابی اعتبار» اسناد آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار