آیا Lemon۸ می‌تواند موفقیت TikTok را تکرار کند؟

شرکت چینی ByteDance که در حال مبارزه با ممنوعیت TikTok است، سعی در افزایش محبوبیت برنامه جدید خود، Lemon۸ دارد.

Lemon۸ به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر، ویدئو‌ها و متن‌هایی را به اشتراک بگذارند که می‌توانند توسط مشترکین حساب‌ها انتشار و همچنین میلیون‌ها کاربر دیگر که علاقه‌شان به آن محتوا توسط الگوریتم‌های برنامه مشخص شده است، مشاهده کنند. این پست‌ها با هم یک فید بی‌پایان را تشکیل می‌دهند که کاربران می‌توانند مشابه برنامه ویدیویی TikTok به طور مداوم در آن حرکت کنند.

کاربران جهانی
این برنامه از اوایل سال جاری برای دانلود در ایالات متحده در دسترس بوده است. Lemon۸ در ۲۷ مارس به ۱۰ رتبه برتر در همه دسته‌ها در فروشگاه App Apple صعود کرد و در هفته گذشته در صدر رده بندی سبک زندگی قرار گرفت.

در ژاپن، جایی که Lemon۸ در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، در ژوئیه گذشته به دومین اپلیکیشن سبک زندگی در فروشگاه iOS تبدیل شد و در رتبه پنجم قرار گرفت. سال گذشته در رتبه بندی اپ استور iOS در تایلند قرار گرفت.

به گفته جیکوب کوک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل WPIC Marketing + Technologies، یک شرکت مشاوره تجارت الکترونیک مستقر در چین، Lemon۸ تا حدی به این دلیل کاربران جهانی را جذب می‌کند که رقیب مستقیم قابل مقایسه‌ای در بازار‌های غربی ندارد.

رقیب محلی
کوک گفت در حالی که رقیب چینی Lemon۸ و ByteDance، Xiaohongshu معمولاً با اینستاگرام و پینترست مقایسه می‌شود، پلتفرم‌های چینی و غربی "اساساً متفاوت هستند". کوک توضیح داد که برنامه‌های چینی محتوایی را ارائه می‌دهند که ممکن است کاربر به آن علاقه‌مند باشد و شبکه‌های اجتماعی خالص نیستند. پست‌های ارسال شده توسط کاربران در این برنامه‌ها نیز ایندکس می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از کلمات کلیدی محتوا را جست‌وجو کنند.

 کوک افزود: شما نمی‌توانید به راحتی از اینستاگرام یا پینترست برای جست‌وجوی توصیه‌های رستوران در یک شهر جدید استفاده کنید. با این حال، Xiaohongshu به سایتی در چین برای مصرف کنندگان جوان، به ویژه زنان، تبدیل شده است تا مارک ها، محصولات، رستوران‌ها و مکان‌های توریستی را جست‌وجو و توصیه کنند.

خطرات نظارتی
با توجه به اینکه Lemon۸ با رقابت مستقیم بسیار کمتری در ایالات متحده و سایر بازار‌های غربی مواجه است، کوک گفت که او به پتانسیل این برنامه خوشبین است "اگر خطرات نظارتی ByteDance نبود. "

این شرکت مستقر در پکن با فشار‌های سیاسی فزاینده‌ای از سوی واشنگتن مواجه است که از صاحبان چینی TikTok خواسته است این برنامه را بفروشند یا در آمریکا با ممنوعیت مواجه شوند.

کوک گفت که Lemon۸ که توسط Heliophilia مستقر در سنگاپور، یکی از شرکت‌های تابعه ByteDance اداره می‌شود، ممکن است با چالش‌های مشابهی روبرو شود. او افزود: اگر ByteDance بتواند از مشکلات نظارتی جلوگیری کند، Lemon۸ پتانسیل بالایی دارد. اما با توجه به اینکه Lemon۸ به جمع‌آوری داده‌های کاربر متکی است، این می‌تواند دشوار باشد.

منبع: 24.ae

برچسب ها: لمون ، تیک تاک ، شرکت چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار