کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور بین یک تا دو متر و در فرا ساحل بین ۲ تا ۳ متر صادر شده است.

 فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش وزش باد گاهی شدید با سرعت ۲۸ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۱ تا ۲ متر و در فراساحل ۲ تا ۳ متر برای بازه زمانی عضئ چهارشنبه تا عصر دوشنبه ۲۸ فروردین ماه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی،مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل از اثرات این  هشدار است.

او گفت: مناطق درگیر این سامانه شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان است؛ بنابراین  احتمال  غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی،مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

گودرزی گفت: توصیه می شود از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل را هم وطنان توجه کنند.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار