مدیرگروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند ابتلا به کرونا در همدان کاهشی شد

دکتر یعقوب اندامی گفت: روند ابتلا به کرونا در این استان نسبت به تعطیلات نوروزی تا حدودی کاهش یافته، اما به دلیل شرایط شکنندگی این ویروس و روند صعودی آن در کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک به ویژه برای گروه‌های پرخطر ضروری است.

در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی استان همدان، شهرستان نهاوند آبی، رزن و اسدآباد قرمز و هفت شهرستان مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

او بیان کرد: پیک کرونا در این استان از ۱۰ روز مانده به نوروز ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲ هفته بعد از عید نیز ادامه داشت.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در مدت زمان یاد شده روزانه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دادند، اما از نیمه فروردین امسال این آمار روند نزولی داشته و به هر دو روز یک فوتی کاهش یافته است.

اندامی با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی و بستری نیز کاهشی بوده گفت: میزان مراجعه به اورژانس، مراکز شبانه روزی و مراکز ۱۶ ساعته از نیمه فرودین ۴۰ درصد کاهش یافته و از روزانه سه هزار نفر به کمتر از ۲ هزار نفر در روز رسیده است.

او ادامه داد: آمار بستری روزانه در مراکز درمانی استان همدان نیز از ۴۰ نفر به ۱۰ تا ۱۵ نفر و موارد سرپایی مثبت از ۱۴ نفر به پنج نفر در روز کاهش یافته است.

اندامی تاکید کرد: با وجود روند کاهش ابتلا به کرونا، اما این موارد دلیلی بر رعایت نکردن پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم نمی‌شود بنابراین باید به ویژه هنگام مراجعه به محل‌های پر تردد، سربسته و فاقد تهویه مناسب از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده شود.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: افرادی که ۶ ماه از گذشت تزریق واکسن آن‌ها گذشته است با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشت نسبت به دریافت واکسن یادآور اقدام کنند.

اندامی تاکید کرد: ۹۰ درصد افرادی که علائم سرماخوردگی نظیر عطسه، آبریزش بینی دارند به کرونا مبتلا شدند چرا که ویروس جدید دارای میزان واگیری بالا با میزان مرگ و میر کمتر از سویه‌های قبلی است.

او با عنوان اینکه افرادی دارای بیماری زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض ابتلا و مرگ قرار دارند اضافه کرد: هم اینک در قله و پیک هشتم کرونا قرار داریم که امید می‌رود طی روز‌های آینده تا حد قابل توجهی این بیماری فروکش کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.