مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از خسارت بیش از ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی باغات این شهرستان بر اثر سرمازدگی بهاره خبر داد.

محمدکرم مرادی بیان کرد: در سرمازدگی بهاره دوازدهم فروردین‌ماه ۱۰ درصد از باغات سطح شهرستان دچار خسارت شدند و بیشترین سطح خسارت به باغات گردو بوده است.

او افزود: در این سرمازدگی ۲۹۶ هکتار از باغات گردوی منطقه معادل ۳۰ درصد، بادام دیم ۵۸ هکتار معادل ۵۰ درصد، شلیل ۶۲ هکتار برابر با ۳۰ درصد، زردآلو ۲۵ هکتار برابر با ۷۰ درصد و هلو با ۷۸ هکتار معادل ۴۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

مرادی با بیان اینکه در سرمازدگی دوازدهم فروردین ماه بیشتر باغات واقع شده در دشت دچار خسارت شده است، تصریح کرد: به علت واقع شدن مناطق چهاردولی و کلیایی در منطقه سردسیرتر، باغات این منطقه با سرمازدگی مواجه نشدند.

او در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه سطح باغات تحت پوشش بیمه در شهرستان بسیار ناچیز است، یادآور شد: در حوادثی مانند سرمازدگی تنها راه نجات استفاده از بیمه محصولات کشاورزی است و هیچ راه دیگری برای کمک به کشاورزان خسارت دیده وجود ندارد، از این رو بیمه کشاورزی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مرادی با تأکید بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: بیمه کردن محصولات زراعی و کشاورزی در صورت بروز هر گونه خسارت‌های احتمالی می‌تواند پشتیبان و حامی کشاورزان باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: باید با پیش‌آگاهی و آگاه کردن کشاورزان از خطرات و خسارت‌های احتمالی کشاورزان را به بیمه کردن محصولات کشاورزی و باغی تشویق و ترغیب کرد.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.