براساس مصوبه شورای اسناد ملّی کشور، عملکرد مجموع دستگاه‌های دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته در سال ۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس قوانین و مقررات، سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران وظیفه جمع¬ آوری و حفظ اسناد¬¬ ملّی، هویتی، اداری و میراث مکتوب ایران را به عهده دارد و بر اساس این وظیفه ذاتی، سازمان مکلف است برابر با بخشنامه ابلاغی، گزارش نحوه عملکرد دستگاه¬ها در اجرای قانون مذکور را به رئیس جمهور و شورای اسناد¬ ملّی در دوره¬های زمانی مشخص ارائه کند.

به همین منظور، عملکرد دستگاه‌های دولتی در سال جاری، در زمینه اجرای قانون اسناد ملّی ایران، مدیریت و ساماندهی اسناد و مدارک، استانداردسازی محیط‌های نگهداری اسناد و مدارک کاغذی و الکترونیکی، شناسایی، ارزشیابی و انتقال اسناد با ارزش به آرشیو ملّی بررسی شد.

براساس این گزارش، عملکرد تعداد ۲۵ دستگاه دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته، شرکت‌ها و نهاد‌ها در وضعیت همکاری خیلی خوب، ۱۴ دستگاه در وضعیت همکاری خوب، ۹ دستگاه در وضعیت همکاری متوسط، ۱۴ دستگاه در وضعیت همکاری ضعیف و ۱۴ دستگاه در وضعیت عدم همکاری قرارگرفتنه اند. 
این ارزیابی¬ها توسط ریاست سازمان در قالب ارسال نزدیک به یکصد نامه به بالاترین مقام دستگاه‌ها ازجمله روسای قوا، کلیه اعضای هیات دولت، روسای سازمان¬های ملّی و مدیران ارشد اجرایی ارسال شد. در ارزیابی انجام شده وضعیت کلی هر دستگاه با تمامی سازمان‌ها و واحد‌های تابعه و وابسته به صورت متمرکز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار