نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تولید محتوا را در عرصه دیجیتال برای انتقال فرهنگ اصیل دفاع مقدس ضروری دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین  آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را زبان هنر دانست و گفت: نقش هنرمندان در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف هنری در این زمینه خطیر و سنگین است.

وی لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگانی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت یکی از اصول و ریشه‌های انقلاب اسلامی است باید به روش‌های نوین و علمی آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: دوران هشت سال دفاع مقدس اوج صحنه‌های زیبا و ماندگار بود که در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه جاودان خواهد بود و نباید اجازه داد این برگ زرین به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس باید به شیوه‌های متفاوت و جدید به جامعه و برای جوانان و نوجوانان منقل شود ادامه داد: بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زبان هنر است و تحقق این موضوع نیازمند عزم همگانی و همکاری و مساعدت دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور و حضور جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی خاطرنشان کرد: کاروان راهیان نور نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد که باید واقعیت‌ها، رشادت‌های رزمندگان و جان فشانی شهدا بدون کوچکترین تحریف به نسل‌های جدید منتقل شود.

وی نقش نیرو‌های مسلح، بسیج و سنگرسازان بی سنگر را در دوران طلایی دفاع مقدس مهم و تعیین کننده خواند و گفت: معرفی شهدا، تولید محتوای دیجیتال، انتشار و پخش وصیت‌نامه‌های شهدا گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

امام جمعه تبریز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس و مقاومت را فرصتی مغتنم برشمرد و و ابراز امیدواری کرد: با تولید محتوای مناسب شاهد پیشرفت آذربایجان شرقی در این زمینه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار