مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی درباره وزش باد شدید و نفوذ سامانه بارشی در سطح استان خبر داد.

سیاوش محمدی گفت: هواشناسی در خصوص حاکمیت جریانات جنوبی و نفوذ سامانه بارشی در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان گرمی از اواخر وقت سه‌شنبه ۲۲ فروردین تا عصر جمعه ۲۵ فروردین، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: بر این اساس، وزش باد‌های نسبتاً شدید تا شدید، بارش باران در بیش‌تر ساعات به‌صورت رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد به‌ویژه کوهپایه‌ها و ارتفاعات و کاهش دمای هوا و بارش برف در ارتفاعات مناطق یادشده انتظار می‌رود.

محمدی بیان کرد: رخداد گردوخاک، آسیب به بعضی از تجهیزات شهری و برون‌شهری، خسارت به سازه‌های موقتی و گلخانه‌ها، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل به‌دلیل رخداد باد جانبی، آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق جنوبی و برخی از مناطق مرکزی استان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

او می‌گوید: توقف انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، تقویت و محافظت از سازه‌های موقتی و آسیب‌پذیر در برابر باد، اجتناب از توقف در زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، اجتناب از توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در انجام فعالیت‌های کوهنوردی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.