چهاردهمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کردستان در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در تقویت خودباوری دینی وارتقاء مسئولیت پذیری اجتماعی اظهار کرد: مرحله استانی  مسابقات در رشته‌های قرآن، نماز و عترت ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

طالب محمدی افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت ونماز دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه استان با شرکت ۸۴ نفر از دانش‌آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر برگزیده مقاطع تحصیلی دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای و دوره دوم متوسطه کاردانش خاص به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او گفت: مسابقات قرآن وعترت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه استان برای پنج گروه دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی و طیف اتیسم برگزار می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: مسابقات یاد شده درپنج رشته قرآئت قرآن، حفظ جزء ۳۰، احکام، انشای نماز واذان پسران با محوریت بصیرت افزایی دینی وترغیب دانش آموزان به فراگیری آموزه‌های دینی وقرآنی برگزار می‌شود.

محمدی با تأکید بر ضرورت و گسترش فرهنگ قرآنی بین دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه خاطر نشان کرد: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، بانه، کامیاران، قروه، دهگلان وبیجار برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدند.

او با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و تأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد: دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه از استعداد‌ها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان برگزاری چنین مسابقاتی را انگیزه‌ای برای روی آوردن بیشتر دانش‌آموزان به فرهنگ قرآنی، تحکیم مبانی اعتقادی و عملی کردن آموزه‌های دینی عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش آموزان دراین برنامه‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: تزکیه و تعلیم همزاد ومکمل هم هستند و رویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

او در ادامه همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی راضروری دانست و اظهار کرد: همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر وخاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.