برنامه‌های توانمند سازی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری استعداد‌های درخشان کشور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می شود.

بنا بر رسالت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در راستای ترویج علم و فناوری زیستی و با توجه به یکی ارزش‌های بنیادی این پژوهشگاه در توسعه دانش و مهارت‌های نیرو‌های انسانی متخصص و متعهد در حوزه‌های مختلف زیست فناوری، چندین برنامه شامل بازید علمی و نشست‌های توانمند سازی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری دانش آموختگان سمپاد شامل مجموعه سخنرانی ها، دوره‌های آموزشی انلاین و چهار کارگاه حضوری مهندسی ژنتیک و گیاهان تراریخت و ایمنی زیستی، PCR (عملی)، الکتروفورز (عملی) و حیوانات دست ورزی شده ژنتیکی، در سال ۱۴۰۱ در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد.

در این نشست ها، سخنرانی‌ها و دوره‌های آنلاینی با عناوین آشنایی با حوزه‌های مختلف زیست فناوری، مسیر ۳۰ ساله توسعه زیست فناوری، راهبرد فراروی کشور‌های در حال توسعه، ویرایش ژنومی، طراحی دارو‌های نوین برای سرطان و ویروس درمانی سرطان و بیوانفورماتیک برگزار شد.

همچنین شرکت کنندگان در کارگاه‌های حضوری، به طور نظری با تاریخچه و روش‌های تولید گیاهان تراریخته آشنا شده و درباره روش‌های تشخیص و ردیابی این محصولات و همچنین پروتکل کارتاهنا و BCH توضیحات مبسوطی برای آن‌ها ارائه شد. شرکت کنندگان ضمن آشنایی با مباحث نظری PCR و الکتروفورز DNA، به طور علمی با این دو تکنیک نیز آشنا شدند.

همچنین اطلاعات مبسوطی درباره حیوانات ترنسژنیک و کاربرد‌های آن در این نشست‌ها برای شرکت کنندگان نخبه کشور ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار