کاهش ۴۴ درصدی تصادفات جاده ای درمحورهای برون شهری سیستان وبلوچستان

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۴ درصدی تصادفات جاده ای درمحورهای برون شهری سیستان وبلوچستان خبر داد . .

 سرهنگ مهدی خمر گفت؛ در تعطیلات نوروزی سال جاری با همکاری همشهریان و دستگاه های امدادی و خدمت رسان و انجام طرح های ضربت برخورد با تخلفات حادثه ساز کاهش بسیار خوبی در حوزه تصادفات جاده ای در محورهای برون شهری استان داشته ایم.

 وی با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در صحنه افزود؛ استفاده از تجهیزات کنترل هوشمند اعم از دوربین های نظارتی و دوربین های ثبت تخلف سرعت غیرمجاز ثابت و سیار، آشکارسازی نقاط پرتصادف، استفاده از ظرفیت رسانه ای و تنظیم تفاهم نامه همکاری با دستگاههای دخیل در تصادفات عامل کاهش 44 درصدی تصادفات جاده ای در محورهای برون شهری استان بوده است.

 این مقام انتظامی در ادامه با تردد و ثبت ساعت و کنترل تعداد ۲۰ هزار اتوبوس بین شهری در مقابل پاسگاه ها پلیس راه تصریح کرد؛ از دیگر برنامه های مهم پلیس راه استان در سال جاری، اولویت بندی نقاط پر تصادف در سطح محورها، ارتقاء سیستم های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سطح جاده ها، آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه، اجرای طرح های ضربت برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی و توقیف وسایل نقلیه حادثه آفرین در محورهای برون شهری استان است.

 سرهنگ خمر با ثبت تردد ورود و خروج بیش از 3 میلیون خودرو ، افزایش ۹ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز و توقیف سیسیتمی و ساعتی 621 دستگاه خودرویی که رانندگان آنها مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده بودند، خاطر نشان کرد؛ با توجه به اینکه علت اصلی تصادفات فوتی و جرحی سال جاری، سبقت، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ وسایل نقلیه بوده است، تیمهای گشتی پلیس راه انتظامی استان با این تخلفات به شدت برخورد و نسبت به توقیف وسایل نقلیه حادثه آفرین در محورهای برون شهری اقدام می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار