تاسیس انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجه استان قم

رئیس انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجی استان قم از جمله اهداف تاسیس این انجمن را تربیت و پرورش اساتید زبان‌های خارجه منطبق با آخرین استانداردها، دانش‌افزایی و هم‌افزایی دانست.

دکتر محمد صالحی، رئیس انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره آغاز به کار نخستین انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجی استان قم اظهار کرد: با موافقت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مبنی بر تاسیس و برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب هیئت مدیره نخستین انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجی، انتخابات انجمن با حضور جمعی از اساتید در سوم شهریور سال گذشته برگزار شد.

او ادامه داد: پس از شمارش آرا محمد صالحی به عنوان رئیس، سیدمحمدحسن شریعت نایب رئیس، احسان حیدری خزانه دار ، فرزانه رئیس میرزایی دبیر انجمن و فاطمه صفاری زاده  به عنوان بازرس انجمن به مدت سه سال انتخاب شدند.

رئیس انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۴۰ نفر از اساتید زبان‌های خارجه جهت عضویت در انجمن صنفی اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد: فعالیت‌های انجمن نه تنها شامل اساتید موسسات زبان بلکه شامل اساتید دانشگاهی نیز می‌شود. 

صالحی افزود: از جمله اهداف تاسیس انجمن، تربیت و پرورش اساتید زبان‌های خارجه منطبق با آخرین استانداردها، درجه بندی، دانش‌افزایی، هم اندیشی و هم‌افزایی است. 

رئیس انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجی استان قم عنوان کرد: از نکات مثبت راه اندازی انجمن، شناسایی و جذب و ساماندهی اساتید زبان‌های خارجی غیر از انگلیسی ،معرفی، شناساندن و تامین نیروی متخصص به منظور تدریس در مراکز آموزشی بوده است.

او در ادامه از جمله مشکلات صنفی اساتید زبان‌های خارجی را نبود پوشش بیمه ای، دستمزد پایین، فقدان قرارداد بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و اساتید و در نتیجه اجحاف در حق اساتید برای نبود آینده‌ای روشن و تضمین جایگاه حقیقی و حقوقی برشمرد. 

رئیس انجمن صنفی اساتید زبان‌های خارجی استان قم با بیان اینکه برخی از اساتید از وجود انجمن صنفی به منظور پیگیری حقوق مادی و معنوی خود آگاهی نداشتند، ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان قم به عنوان متولی اصلی تاکنون برای ساماندهی و رفع مشکلات اساتید زبان‌های خارجی اقدامی نکرده است، از طریق انجمن صنفی در صدد ساماندهی اساتید و احقاق حقوق اساتید زبان حق التدریس و نیز بیمه تامین اجتماعی هستیم. 

صالحی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای اعضای انجمن عنوان کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها و کارگاه‌ها تلاش برای کاستن فاصله آموخته‌های آکادمیک در رشته‌های زبان خارجی و نیاز حرفه‌ای بازار کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.