در حالی که گفتگوی مقامات انگلیس با نمایندگان اتحادیه پزشکان این کشور ادامه دارد، نگرانی‌ها از آغاز اعتصاب پزشکان رو به افزایش است.

در حالی که گفتگوی مقامات وزارت بهداشت و درمان انگلیس با نمایندگان اتحادیه پزشکان این کشور ادامه دارد، نگرانی‌ها از آغاز اعتصاب پزشکان رو به افزایش است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در صورت بی نتیجه ماندن گفتگو‌ها میان اتحادیه پزشکان و وزارت بهداشت و درمان انگلیس از فردا سه شنبه به مدت چهار روز پزشکان شاغل در نظام دولتی بهداشت و درمان این کشور در اعتراض به گرانی ها، کمبود دستمزد و شرایط نامناسب شغلی بار دیگر دست از کار خواهند کشید.

رسانه‌های انگلیس گزارش می‌دهند در صورت اعتصاب ۴ روزه پزشکان در این کشور، ۳۵۰ هزار عمل جراحی و وقت ملاقات با پزشکان لغو خواهد شد.امروز متیو تیلور، رئیس سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس از دولت و اتحادیه پزشکان خواست تا درباره میزان افزایش دستمزد به توافق دست یابند، زیرا این اعتصاب، جان بیماران را به خطر خواهد انداخت.

اتحادیه پزشکان انگلیس اعلام کرده است از آنجایی که در ۱۵ سال اخیر، میزان دستمزد اعضای این اتحادیه کم‌تر از میزان تورم افزایش یافته است، دولت باید ۳۵ درصد بر دستمزد پزشکان بیفزاید.

استیو بارکلی، وزیر بهداشت و درمان انگلیس این میزان افزایش دستمزد را غیرواقعی خوانده است. در صورت به توافق نرسیدن دو طرف، پزشکان از ساعت ۷ صبح روز سه شنبه به مدت ۴ روز دست از کار خواهند کشید که به بیش‌ترین اختلال در فعالیت‌های سازمان ملی بهداشت و درمان از زمان راه انداری این سازمان منجر خواهد شد.

ماههاست که کارکنان سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد و به خطر افتادن جان بیماران به علت کمبود نیرو و امکانات دست به اعتصاب‌های متناوب می‌زنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار