اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار سطح قرمز (اقدام فوری و همه جانبه) صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ این سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اواخر وقت پنج شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در سطح چهارمحال و بختیاری تداوم خواهد داشت.

رگبار شدید باران، وقوع رعد و برق، تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

منطقه اثر این سامانه بارشی در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار (شلمزار)، لردگان، خانمیرزا، فلارد، غرب بن خواهد بود.


بیشتر بخوانید


سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، ریزش سنگ در جاده، احتمال انسداد جاده‌های روستایی و اختلال در رفت و آمد جاده ای، صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

عدم توقف و اسکان در عشایر و گردشگران در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، بازگشایی کانال‌ها و آبراهه‌های درون و برون شهری، اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و جا به جایی عشایرکوچ رو، احتیاط در رانندگی، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار