استقرار سامانه‌های راداری روسیه در منطقه دونباس

وزارت دفاع روسیه در روز نیرو‌های دفاع هوایی این کشور، تصاویری از سامانه‌های پدافند هوایی مستقر در منطقه دونباس را منتشر کرد.

در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، سامانه‌های ضد هوایی متعددی از جمله سامانه‌های راداری پیشرفته نبو و نیوبی آسمان را رصد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این سامانه‌های پدافند هوایی هر روز حملات پهپادی، راکتی و موشک‌های بالستیک دشمن را که مناطق آزاد شده اوکراین و مناطق مرزی روسیه را هدف قرار می‌دهند، دفع می‌کنند.

پدافند هوایی روسیه در منطقه دونباس از ایستگاه‌های راداری نبو Nebo، رادار‌های نیوبی Niobiy و همچنین سامانه‌های S-۴۰۰، S-۳۰۰ و Pantsir استفاده می‌کند.

رادار پیشرفته نیوبی، که ارتش روسیه اوایل سال ۲۰۲۲ به آن مجهز شد، نه تنها قادر به شناسایی هواپیما‌ها و بالگرد‌های دشمن است، بلکه می‌تواند پهپاد‌های ساخته شده از مواد کامپوزیتی را که شناسایی آن‌ها دشوار است، شناسایی کند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، این رادار همچنین قادر است حریم هوایی را در شعاع ۵۰۰ کیلومتری اسکن کند و به طور همزمان صد‌ها هدف را ردیابی و نوع و مالکیت آن‌ها را مشخص کند.

اطلاعات مربوط به اهداف پرخطر به ایستگاه فرماندهی ارسال می‌شود و این بخش تصمیم می‌گیرد کدام واحد پدافند هوایی مسئول انهدام آن باشد.

وزارت دفاع روسیه افزود شمار اهدافی که به طور همزمان در هوا هستند، ممکن است به ده‌ها مورد برسد که بیشتر آن‌ها پهپاد است. داده‌های همه سامانه‌ها این امکان را فراهم می‌کند که ایده‌ای از شرایط کلی در دست باشد و تصمیم‌های مناسب به سرعت اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار