کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای مشهد تا آخر هفته به ۳۵ تا ۳۶ درجه بالای صفر برسد.

محمد غیوری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از عصر امروز دوشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه در برخی نقاط استان افزایش دما همراه با بارش‌های رگباری وجود داشته باشد و تا انتهای هفته افزایش دما همراه با وزش باد نیز ادامه دارد.

او  افزود: در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان صاف، اما در برخی از شهرستان‌ها مانند تربت‌حیدریه، تربت‌جام، مشهد، خواف و فریمان کمی غبارآلود است. انتظار می‌رود از فردا سه شنبه ۲۲ فروردین‌ماه افزایش دمای قابل توجهی در استان حاکم و این روند افزایشی تا انتهای هفته برقرار باشد در این مدت سرخس به ۴۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از چهارشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه افزایش دما همراه با وزش شدید باد و احتمال وارد شدن خسارت و ایجاد گرد و غبار را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت. از جمعه هوا کمی خنک‌تر می‌شود و با وارد شدن سامانه بارشی جدیدی به استان، شاهد بارش‌های پراکنده در بیشتر نقاط خواهیم بود.

غیوری بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان و سرخس با ۲ و ۳۵ درجه بالای صفر خنکترین و گرمترین شهر‌های استان بودند. در همین مدت دمای هوای مشهد در سردترین ساعات ۱۱ درجه و در گرمترین ساعات ۲۷ درجه بالای صفر گزارش شده است.

او تصریح کرد: در همین بازه زمانی بیشترین وزش باد از شهرستان بجستان با ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

دمای فعلی مشهد ۱۷ درجه بالای صفر است که پیش‌بینی می‌شود تا اخر هفته به ۳۵ الی ۳۶ درجه بالای صفر هم برسد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار