مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دستورالعمل پدافند غیرعامل بر مبنای مدرسه‌محوری و با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در مدارس اجرایی خواهد شد.

کلام الله صفری با اشاره به اینکه اجرای این دستورالعمل‌ها جزو اقداماتی است که برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای صورت گرفته است، گفت: ۲۷ ماه آموزش غیرحضوری در دوران کرونا آسیب‌های زیادی به نظام تعلیم و تربیت و دانش آموزان وارد کرد که با آغاز آموزش به صورت حضوری در سال ۱۴۰۱ تلخی دوران تعطیلی مدارس به شیرینی شروع تحصیل دانش آموزان عزیز تبدیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در برخی از مدارس دخترانه در اردبیل می گوید: متأسفانه در روزهای اخیر عواملی دست به دست هم داده اند تا مدارس به تعطیلی کشیده شود و حوادثی روی داده که سبب نگرانی اولیا شده است.

به گفته او، برای جلوگیری از پیشامدهای احتمالی با ارسال دستورالعمل به مدارس در تلاشیم با مشارکت اولیا و دانش آموزان، پدافند غیرعامل را در مدارس تقویت کنیم.

صفری گفت: دستورالعمل‌های لازم برای اقدامات و تدابیر پیشگیرانه مدیران مدارس در مقابل حوادث احتمالی ارسال شد و کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و … برای عوامل اجرایی مدارس برگزار شده است.

او با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی در کنار آموزش و پرورش تلاش می‌کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند، از اولیای دانش آموزان خواست؛ تا در کنار مدیران برای صیانت از مدارس تلاش کنند و در مقابل عوامل بسیار اندکی که می‌خواهند در فرآیند یاددهی و یادگیری خلل وارد کنند، ایستادگی کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.