در گرماگرم رزمایش نظامی چین در آب‌های تایوان، مقام‌های ارشد پکن و توکیو به رایزنی در خصوص نگرانی‌های خود در بخش دریایی پرداختند.

همزمان با اتمام رزمایش سه روزه چین برای مقابله با تایوان به دلیل سفر اخیر رئیس این جزیره به آمریکا، مقام‌های ارشد ژاپن و چین امروز (دوشنبه) به رايزنی درباره نگرانی های خود در عرصه دريايي پرداختند.

به گزارش رویترز، رایزنی امروز بخشی از دور منظم مذاکرات درباره امور دریایی است که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد، و اکنون به دلیل نگرانی از رزمایش‌های چین در پاسخ به سفر «تسای اینگ ون» رئیس تایوان، به کالیفرنیا و ملاقات با «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، انجام شد.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن، به خبرنگاران گفت که توکیو تمرینات نظامی چین در اطراف تایوان را به طور مداوم و «با علاقه فراوان» دنبال می‌کند. وي  افزود: «اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان برای امنیت ژاپن، و همچنین برای ثبات جامعه بین‌المللی به عنوان یک کل مهم است.»

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و از همین رو دیدار مقام‌های این جزیره با آمریکا را مداخله در امور داخلی چین قلمداد می‌کند. به تازگی ۷۱ فروند هواپیمای نظامی چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند و روز گذشته هم رزمایش سه روزه چین تمام شد، همچنین به فرماندهی یکپارچه مرکز فرماندهی عملیات مشترک ارتش چین، یگان‌های مختلف ارتش این کشور روز یکشنبه حملات دقیق مشترک شبیه‌سازی شده را بر روی اهداف کلیدی در جزیره تایوان و نواحی دریایی اطراف آن انجام دادند و همچنان به رزمایش تهاجمی خود در اطراف این جزیره ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار